ورود سپاه پاسداران برای کنترل قیمت‌ها

به گزارش نبض بانک ، تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی کالاها
کاظم خاوازی در حاشیه جلسه هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بحث کنترل قمیت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها، افزود: در خصوص گرانی قیمت‌ها جلسه‌ای تشکیل و تصمیمات بسیار خوبی در آن گرفته شد که یکی از این تصمیمات این بود که قرار شد بسیج در کنار وزارت جهاد کمک کند تا کالاها با قیمت‌های مناسبی به دست مردم برسد. وزیر جهاد کشاورزی گفت: با کمک بسیج می‌توان کالاها را با قیمت‌های مناسب و به صورت منظم و آبرومند مستقیم از تولید کنندگان به دست مصرف کنندگان رساند. وی ادامه داد: در زمینه کالاهای اساسی وضع بسیار خوبی داریم در بحث مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز هیچ جای نگرانی وجود ندارد و فقط باید شبکه توزیع را با کمک دستگاه‌ها اصلاح کنیم. خاوازی یادآور شد: براساس ابلاغیه ستاد اقتصادی دولت تهیه و توزیع چند کالای اساسی و پرمصرف که یکی از ان‌ها مرغ و تخم مرغ است به وزارت جهاد واگذار شد. همچنین انجام همه مراحل مرتبط با تولید مرغ و تخم مرغ به این وزارتخانه واگذار شده است. وی گفت: امیدواریم با تفکیک صورت گرفته و همچنین با تأمین تمام نهاده‌های بخش کشاورزی و نهاده‌های دامی هم تولید کنندگان بتوانند با خیال راحت نهاده‌ها را در انبارهای خود داشته باشند و هم مصرف کنندگان بتوانند با قیمت‌های مناسب ازکالاها استفاده کنند.

افتخاری که با ۵ سال تاخیر نصیب سردار آزمون شد!
در حالی که ۵ سال از زمان برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های استرالیا می‌گذرد، کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی اقدام به انتخاب بهترین بازیکن این جام با نظر مردم کرده است! این اتفاق در حالی افتاده که احتمالا خیلی‌ها در لحظه یادشان نمی‌آید حتی چه تیمی قهرمان شده است. در هر صورت نظرسنجی کنفدراسیون امروز به پایان رسید و سردار با شکست سون کره ای‌توانست این عنوان را مال خود کند. ۲۶۹۴۵۵ به آزمون رای دادند.

مینو محرز: مراقب باشید دچار “اینفودمی” نشوید
دکتر مینو محرز ضمن تکذیب فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی که به او منتسب شده بود و اظهاراتی ضد تزریق واکسن در آن مطرح شده بود، گفت: از ابتدایی که کووید_۱۹، اپیدمی شد، زمانی که با مردم صحبت می کردم، اعلام می کردم که مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم. اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد. وی با بیان اینکه متاسفانه دنیا به این اینفودمی دچار شده است که بسیار بدتر از بیماری کووید_۱۹ است، افزود: از طرفی یک عده افرادی هم هستند که ضد واکسن هستند، یکسری اخبار و اطلاعات و افکار مالیخولیایی را از قول من و با صدایی که صدای من نیست، پخش کردند و عکس مرا هم روی آن قرار دادند و اعلام کردند که واکسن نزنید و … . 
محرز ادامه داد: متاسفانه این اطلاعات غلط را منتشر کردند و مردم دست به دست آن را می بینند و فکر می کنند که از آنجایی که من آن ها را بیان کردم، درست است. در حالی که اصلا این صدا متعلق به من نیست.

پیشنهاد سردار جلالی درباره توزیع یارانه
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از کرونا به‌عنوان ابزار فشار آمریکا علیه ملت ایران در جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: توزیع یارانه ها بر روی کالاهای اساسی باید هوشمند شود. وی متذکر شد: حفاظت و صیانت از سفره مردم نخستین اولویت است که خوشبختانه مجلس این موضوع را دنبال می کند. آنچه باید در این میان به آن توجه جدی شود این است که اگر قرار باشد از قشر ضعیف حمایت کنیم باید ابزار داشته باشیم. ابزار این کار، شبکه ساماندهی و کارت هوشمند است و گرنه کاری از پیش نخواهیم برد.

بازداشت ۵ نفر از پرسنل شهرداری آبسرد دماوند
ددستان عمومی و انقلاب شهرستان از بازداشت ۵ نفر از پرسنل شهرداری آبسرد خبر داد. محمدتقی تقی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بازداشت ۵ نفر از پرسنل شهرداری آبسرد خبر داد و گفت: براساس گزارش‌های واصله و رصد اطلاعاتی انجام شده توسط سربازان گمنام ۵ نفر از پرسنل شهرداری آبسرد به جهت تخلفات مالی و ساختمانی بازداشت شدند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: متهمان به منظور انجام تحقیقات تکمیلی مراجع قضایی در بازداشت هستند. وی در پایان گفت: در حال حاضر رسیدگی‌های قضایی زیر نظر دادسرا در حال انجام است.

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به خاتمی
سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین احمد خاتمی به عضویت شورای نگهبان را تبریک گفت.  متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است :برادر ارجمند حضرت آیت الله سید احمد خاتمی با سلام و تحیات؛ انتصاب جنابعالی با حکم مبارک مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) به عضویت در شورای نگهبان که ضامن پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را تبریک عرض می نمایم . توفیق آن روحانی وارسته و عالم انقلابی و ولایتمدار در این سنگر خطیر و راهبردی ، تحت عنایات حضرت ولی عصر( عج) و تبعیت از رهنمودهای نورانی و حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای( مدظله العالی) را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

مجری قدیمی برنامه کودک: کودکان برای مدیران تلویزیون و سینما ارزشی ندارند
الهه رضایی مجری و برنامه‌ساز قدیمیِ تلویزیون: به نظر می‌آید شاید بچه‌ها برایشان ارزش ندارند؛ اگر ارزشمند باشند باید سعی کنند روشی را انتخاب کنند که در راستای نیاز و علایق‌ کودکان قدم بردارند. آنچه که به نظر می‌آید با سبک زندگی خانواده‌های ایرانی‌ها تطبیق داشته باشد. البته برای تلاشگران شبکه کودک احترام زیادی قائلم اما احساس می‌کنم برخی از مسئولان خصوصاً در شبکه کودک، اطلاعات کودک، روانشناسی کودک و نیازسنجی‌های کودک را نمی‌شناسند، شاید نمی‌دانند بایدها و نبایدهایشان چیست که یاد بگیرند. چون ما معضلات بزرگی در جامعه‌مان داریم و فضا را جدّی نگیریم، فرهنگ‌مان از دست می‌رود. وقتی درباره خطر اعتیاد، کودکان کار و خیلی از معضلات دیگر هم صحبت می‌کنیم برخی‌ها می‌خندند و جدّی نمی‌گیرند. این فضاها واقعاً نیازمند کار جامعه‌شناسی دقیق و ساماندهی قدرتمند دارد. باید NGOهایی راه‌اندازی شوند و با دانش و کارآمد کار کنند.

ورود سپاه پاسداران برای کنترل قیمت‌ها


فرمانده کل سپاه گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه هفدهم ربیع با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل شد. سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، در حاشیه نشست هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی ها و لبیک به منویات مقام معظم رهبری، که شب گذشته برگزار شد، گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه هفدهم ربیع حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل شد. وی افزود: این قرارگاه با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که در این مساله درگیر هستند تشکیل شد. فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در این جلسه‌ نحوه و سازوکار مشارکت همه نهادها برای کنترل زودهنگام و موثر قیمت‌هایی که بی رویه بالا رفته است را مورد بررسی قرار دادیم، تا اقدامات لازم آغاز شود. سرلشکر سلامی تصریح کرد: مباحث بسیار خوبی در این جلسه رد و بدل و تصمیماتی از جمله تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی مورد نیاز در وزارتخانه‌های سمت و جهاد کشاورزی هم گرفته شد.

زالی: نیازمند تعطیلی ۲ – ۳ هفته‌ای تهران هستیم
زالی گفت: پیشنهاد تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران را داده ایم و پیش بینی می‌کنیم در موج‌های بعدی شیوع کرونا، شرایط سخت‌تری را تجربه کنیم. دکتر علیرضا زالی در حاشیه جلسه ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در موج سوم شیوع این بیماری هستمی و صحبت کردن از موج چهارم شاید مقداری شتاب زده باشد. وی با بیان اینکه شرایط سخت تری به دلیل سرما در پیش داریم، تاکید کرد: با شروع سرما و تغییرات اقلیمی، شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان در دنیا به خصوص در نیمکره شمالی از جمله در ایران خواهیم بود. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون در برخی کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی شاهد این وضعیت هستیم و در هفته اخیر در کشور‌های نیمکره شمالی با افزایش چشمگیر مبتلایان روبرو بودیم. دکتر زالی ادامه داد: تا پایان فصل سرما شاهد افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم بود و وجود بیماری تنفسی همراه آلودگی هوا و تغییرات فصلی سرما عواملی هستند که سبب افزایش بیماری کرونا می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین: سود ارز متقاضی فقط به جیب متخلفان و عده‌ای خاص می‌رود
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین نسبت به موضوع واردات با ارز متقاضی به شدت واکنش نشان داد و این موضوع را مسبب اصلی جهش قیمت ارز در روزهای آتی دانست. مجیدرضا حریری در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به اینکه براساس این مجوز، مقرر شده که افراد ارز خود را در قالب کالا وارد کشور کنند، اظهار کرد: کسی هم باور می کند در دورانی که همه به دنبال تبدیل ریال به دلار هستند، کسانی باشند که می خواهند ارز خود را در خارج از کشور در قالب کالا به کشور وارد و به ریال تبدیل کنند؟ وی با تاکید براینکه سود ارز متقاضی فقط به جیب متخلفان و عده ای خاص می رود، ادامه داد: واردکننده کالا باید مراحل قانونی را طی کند تا بتواند اقدام به واردات کند که یکی از این مراحل دریافت کد تخصیص است. در این میان برخی این کد تخصیص را نگرفتند، اما کالا را وارد گمرک کرده اند که چند ماهی می شود در آنجا مانده و با فشارهایی که وارد کردند خواستار ترخیص کالاهایشان بوده اند. حریری گفت: در واقع این افراد به مقررات و شرایط اداره تجارت خارجی مملکت تن نداده اند اما از سوی دیگر تجار بسیاری پذیرفته اند که براساس قانون عمل کنند و وارد این خیابان ورود ممنوع نشدند که در حال حاضر احساس زیان می کنند چون افرادی که وارد خیابان شدند آگاهانه و عامدانه می دانستند که می توانند با فشارها و لابی گری ها مرحله کد تخصیص ارز را دور بزنند و بالاخره بعد از یک سال نشان دادند که زور متخلفین بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا