اتحادیه اروپا بر واردات کالا از آمریکا تعرفه می‌بندد

اتحادیه اروپا این هفته بر واردات کالا از آمریکا تعرفه می‌بندد

اتحادیه اروپا قصد دارد در هفته پیش رو بر واردات 4 میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال کند.

به گزارش نبض بانک ، سیاستمداران اروپایی می‌گویند اتحادیه اروپا از هفته آینده بر واردات 4 میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال می‌کند.

این اقدام در واکنش به حکمی است که سازمان تجارت جهانی به نفع اروپا و در موضوع تخصیص یارانه به شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا صادر کرده است.

قرار است وزرای بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه تشکیل جلسه دهند و گزارشات حاکی از آن است که تعداد زیادی از آنها از موضوع اعمال تعرفه بر واردات کالاهای آمریکایی حمایت کردند.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، ماه گذشته هشدار داد هر گونه اقدام اتحادیه اروپا در این زمینه واکنش طرف آمریکایی را در پی خواهد داشت و دونالد ترامپ،‌رئیس جمهور این کشور، تهدید کرده که واکنش سخت‌تری به اروپا نشان خواهد داد.

علیرغم آنکه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، در آستانه پیروزی قرار دارد اما ترامپ همچنان تا 20 ژانویه 2021 رئیس‌ جمهور آمریکاست و قصد دارد تعرفه‌های بیشتری بر واردات کالا از اروپا اعمال کند.

اختلاف دو طرف بر سر تخصیص یارانه به شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ است و پیشتر هم سازمان تجارت جهانی بر موضوع شکایت آمریکا علیه اروپا در این زمینه، به نفع آمریکا رای داده بود. این مناقشه از سال 2004 بین اروپا و آمریکا در جریان است و هنوز حل نشده است.

اروپایی‌ها بر این باورند که می‌توانند از موضوع اعمال تعرفه بر 4 میلیارد واردات کالا از آمریکا به عنوان اهرمی برای پایان دادن به این مناقشه در مذاکرات استفاده کند.

یک دیپلمات اروپایی می‌گوید که من  انتظار دارم اعمال این تعرفه‌ها روز سه‌شنبه یا چهارشنبه آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا