ترامپ می‌تواند پیروزی بایدن را در دادگاه به چالش بکشد

آیا ترامپ می‌تواند پیروزی بایدن را در دادگاه به چالش بکشد؟

به گزارش نبض بانک ،

در چند روز گذشته که شمارش آرا ادامه داشت، دونالد ترامپ بدون ارایه شواهد مدعی شده است که تقلب گسترده در انتخابات صورت گرفته و وعده داده که این موضوع را در بالاترین نهاد قضایی آمریکا، یعنی دیوان عالی، به چالش بکشد.

هنوز معلوم نیست که او دقیقا از چه موضعی به دنبال طرح شکایت خود است. او و ستاد انتخاباتی‌اش چند شکایت مستقل در ایالت‌های کلیدی به دادگاه برده‌اند و برای مثال در پنسیلوانیا و میشیگان درخواست توقف شمارش آرا را کرده‌اند؛ درخواست‌هایی که هر دو از سوی قضات این دادگاه‌ها رد شده است.

یکی از مواردی که آقای ترامپ آن را به چالش کشیده موضوع آرای پستی ارسال شده تا ساعت ۷ عصر سوم نوامبر در پنسیلوانیا است که بنابر مصوبه مجلس این ایالت تا سه روز پس از اتمام رای‌گیری اگر دریافت شود قانونی است. جمهوری‌خواهان پیش از روز سوم نوامبر دو بار این مصوبه مجلس ایالتی پنسیلوانیا را به دادگاه بردند اما یک بار در دادگاه عالی ایالتی و بار دیگر در دیوان عالی کشور به نتیجه نرسیدند. اکنون آنها به دنبال تجدیدنظر و طرح دوباره موضوع در دیوان عالی هستند.

این یکی از چالش‌هایی است که آقای ترامپ و حامیان او به پیروزی در آن امیدوارند. متیو ویل، مدیر مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری پروژه انتخابات که یک موسسه فراحزبی است به بی‌بی‌سی گفته او نگران این موضوع است چرا که بار قبل دیوان عالی به بن بست رسید و ۴ قاضی محافظه کار در برابر سه قاضی لیبرال به علاوه جان رابرتز (رئیس دیوان عالی) نتوانستند درباره آن به حکم نهایی برسند اما این بار با برگزیده شدن امی کنی برت به عنوان نهمین قاضی دیوان عالی و ششمین قاضی محافظه کار در این دیوان، ممکن است موضوع فرق کند.

آقای ویل می گوید قضات دیوان عالی پیش از انتخابات و هنگامی که ۴ در برابر ۴ نتوانستند در این باره تصمیم بگیرند، این تمایل را ابراز کردند که در آینده دوباره اگر این موضوع به دیوان عالی آورده شد، آن را مورد ملاحظه قرار دهند.

«به همین علت فکر می‌کنم که این خطر وجود دارد که بخشی از آن آرا که در روز انتخابات به صندوق پست انداخته شده اما بعد از روز جمعه به مقصد رسیده، شمرده نشود. این به نظر من نادرست است اما به لحاظ قانونی کاملا محتمل است.»

با وجود این، آقای ویل می‌گوید برای این که چنین احتمالی به واقعیت بدل شود باید نتایج شمارش «بسیار بسیار نزدیک» باشد.

«ما جو بایدن را بر این اساس پیروز پنسیلوانیا خواندیم که او با اختلاف ۳۰ هزار رای پیش افتاده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا