سرانجام نتیجه انتخابات آمریکا در دستان ۶+۳ و احتمال برد ترامپ

به گزارش نبض بانک ،

ساعتی پیش رسانه‌های هر دو جناح قدرت در ایالات متحده آمریکا با توجه به پیروزی جو بایدن در دو ایالات پنسیلوانیا و نوادا و رسیدن آراء الکترال او به ۲۹۰ رای (۲۷۰ رای الکترال کفایت می‌کند)، نامزد دموکرات‌ها را به عنوان برنده ماراتن نفس‌گیر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کردند.

این اعلام رسانه‌ای تا این لحظه واکنش‌های زیادی را در پی داشته و بایدن در توئیتر خود در حالی این پیروزی را به مردم آمریکا تبریک گفته که ترامپ طی بیانیه‌ای، کار را تمام ندانسته و اعلام کرده که به دادگاه عالی شکایت خواهد کرد و از روز دوشنبه پیگیری‌های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

در این صورت و با توجه به ترکیب ۹ نفره قضات دادگاه عالی آمریکا کار پیچیده‌تر خواهد شد، چرا که ۶ نفر از این ترکیب جزو هواداران جمهوریخواهان و شخص ترامپ و تنها سه نفر هم نظر با دموکرات‌ها و جو بایدن هستند.

البته اعلام نظر قضات دادگاه عالی علاوه بر گرایشات سیاسی آنها، به شدت متاثر از مستنداتی است که شاکی یعنی کارزار انتخاباتی ترامپ ارائه خواهد کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که روز‌های سختی در انتظار هر دو کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای رسیدن به خط پایان این ماراتن نفس‌گیر باشد.

از سویی؛ آنچه ماجرا را برای هیئت حاکمه آمریکا به شدت بغرنج‌تر خواهد کرد این است که دعوا فقط در سطوح بالای سیاسی مطرح نیست و کف خیابان‌ها شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان هواداران دو نامزد است، هوادارانی که از هفته‌ها پیش با پیش‌بینی چنین وضعیتی با خرید اسلحه خود را برای این درگیری‌ها آماده کرده‌اند.

به این شرایط باید اوضاع نابسامان کرونایی، شرایط بسیار بد معیشتی و مهمتر از همه ادعای تقلبی که نیمی از جمعیت رأی دهنده آمریکایی با توجه به تصریح نامزد محبوبشان یعنی ترامپ بدان باور پیدا کرده‌اند را نیز اضافه کرد.

حال سوال اساسی اینجاست که در نهایت قضات دادگاه عالی چه کسی را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ معرفی خواهند کرد و آیا نتیجه اعلام شده از سوی آنان خواهد توانست آتش خشم طرف مقابل را فرو بنشاند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا