آیا ترکیه به صادرات یک میلیارد دلاری مجموعه‌های تلویزیونی می‌رسد؟

 

به گزارش نبض بانک ، ▫️ در دورانی که سریال‌سازان ایرانی با تنگناهای مختلف برای ادامه کار مواجهند و هنوز درگیر این موضوع هستند که مجوز ساخت اثرشان را برای شبکه‌های خانگی باید از کدام نهاد مسوول دریافت کنند، سریال‌سازان کشور همسایه در یک پیچ تاریخی از کشورهای بسیاری جلو زده‌ و توانسته‌اند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان مجموعه‌های تلویزیونی در جهان تثبیت کنند.

▫️ترکیه در این سال‌ها توانسته با سریال‌هایش از آمریکای جنوبی تا شرق آسیا هواداران بسیاری پیدا کند و اکنون به بزرگ‌ترین توزیع‌کننده سریال‌های تلویزیونی در جهان پس از آمریکا تبدیل شده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ بیش از یک میلیارد دلار از این بازار درآمد کسب کند.

▫️بزرگی این رقم را وقتی می‌توان درک کرد که بدانیم کل درآمد نفتی ایران در سال گذشته حدود ۸ میلیارد دلار بوده است. علاوه بر جنبه‌های مالی این صنعت که به‌صورت مستقیم سود سرشاری عاید کشور ترکیه (https://uupload.ir/files/5kgo_p25-+(13).jpg)می‌کند، از جنبه‌های فرهنگی این صادرات نیز نباید غافل شد؛ اقدامی که سرانجام به اقتصاد این کشور به‌صورت غیرمستقیم نیز کمک خواهد کرد./ دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا