کاهش قیمت کالاها تا ۲ ماه آینده

معاون دفتر توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت:‌در برخی کالاها گرانی داریم و در برخی گران فروشی. قیمت گوشت به دلیل اینکه قبلاً برای مدتی با ارز ۴۲۰۰ تأمین می‌شد ثابت بود اما بعد از مدتی برای حمایت از تولید داخل و مدیریت ارزی نوع ارز نیمایی شد و این باعث می‌شود قیمت متأثر از نرخ ارز شود؛ همه کالاهایی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند، همینطور هستند.

به گزارش نبض بانک ،

سعید عباسی صارمی اظهار داشت: امسال برای تأمین ۶۰ میلیون تن کالای اساسی برنامه ریزی صورت گرفته از این میان ۳۵ تا ۴۰ میلیون از محل کالاهای تولید داخلی تأمین می‌شود و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون هم باید از طریق واردات تأمین شود.

وی تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات تحریم ۱۵ میلیون تن واردات قطعی انجام شده و با توجه به موجودی که در بنادر است، چیزی که لازم است از طریق واردات انجام می‌شود.

وی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: در دفتر برنامه ریزی تأمین توزیع و تنظیم بازار کالای اساسی کشور و در چند بخش به نمایندگی از تنظیم بازار اقداماتی را انجام می‌دهیم اما اصلی ترین کار ما تأمین کالا بر اساس نیاز کشور به کالای اساسی است که نسبت به تأمین با اولویت داخلی اقدام می‌کنیم.

عباسی درباره کمیاب شدن و گرانی‌های گاه و بی گاه برخی کالاها نیز تصریح کرد: در برخی کالاها گرانی داریم و در برخی گران فروشی. قیمت گوشت به دلیل اینکه قبلاً برای مدتی با ارز ۴۲۰۰ تأمین می‌شد ثابت بود اما بعد از مدتی برای حمایت از تولید داخل و مدیریت ارزی نوع ارز نیمایی شد و این باعث می‌شود قیمت متأثر از نرخ ارز شود؛ همه کالاهایی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند همینطور هستند.

معاون دفتر توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: قیمت برنج، روغن و کره به دلیل تامین با ارز نیمایی با نوسانات ارزی تغییر می کند.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کالاها هم تغییر نوع کالایی داشتیم؛ در برنج و روغن و کره تغییر ارزی داشتیم و به ارز نیمایی تبدیل شده و قیمت آن طبیعتاً متأثر از نوسانات ارزی است. اما در بخشی هم گران فروشی داریم ستاد تنظیم بازار که شنبه‌ها تشکیل می‌شود تصمیم گرفته که با تشدید بازرسی‌ها در کنار سازمان حمایت و سازمان صمت استان و با همکاری تعزیرات، گرانی کم شود.

وی نشان کرد: در اکثر کالاها بحث رقابت بازار را داریم. متاسفانه با افزایش نرخ ارز قیمتها به سرعت اضافه می شود اما در کاهش نرخ اینطور نیست و خیلی تدریجی ارزانی رخ می دهد. من امیدوارم در یکی دو ماه کاهش قیمت ها صورت گیرد. قیمت تخم مرغ در حال حاضر کم شده و برای اقلامی که قابلیت نگهداری ندارند معمولا همین اتفاق رخ می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا