اختلافات جدی بین اتحادیه اروپا و انگلیس در مذاکرات تجاری

در حالی که لندن و بروکسل در حال مذاکره برای بستر یک توافق تجاری هستند، مقامات دو طرف اعلام کردند که هنوز اختلافات جدی بین آنها حل نشده است.

اختلافات جدی بین اتحادیه اروپا و انگلیس در مذاکرات تجاری

به گزارش نبض بانک ،  مقامات لندن و اتحادیه اروپا اعلام کردند که هنوز برای رسیدن به یک توافق تجاری نتوانسته‌اند، اختلافات خود را حل کنند.

اخیرا بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ارسولا وندرلین، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و گفته‌اند که مذاکرات تجاری بین دو طرف هفته گذشته در لندن ادامه خواهد یافت.

البته آنها بر این نکته هم تأکید کرده‌اند که اختلافات جدی بین دو طرف هنوز وجود دارد. سخنگوی دفتر جانسون گفت نخست‌وزیر می‌گوید علی‌رغم آنکه در مذاکرات اخیر پیشرفت‌های نسبی حاصل شده، اختلافات در برخی حوزه‌ها همچنان پابرجاست که یکی از این حوزه‌ها بحث ماهیگیری و شیلات است.

از طرف وندر لین نیز ادعای مشابهی مطرح شده است. وی در توئیتر نوشت پیشرفت‌هایی حاصل شده اما اختلاف‌های بسیار بزرگی به خصوص در حوزه ماهیگیری بین دو طرف وجود دارد.

انگلیس ژانویه امسال رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما همچنان در حال اجرای قوانین اتحادیه اروپاست و از آن زمان تلاش می‌ کند تا درباره نحوه تعاملات تجاری خود در آینده با بروکسل با اتحادیه اروپا به توافق برسد. این دوره انتقال در 31 دسامبر سال جاری به اتمام خواهد رسید اما مذاکره‌کنندگان دو طرف تلاش می‌کنند تا پیش از اتمام مهلت به یک توافق تجاری برسند تا حدود یک‌هزار میلیارد دلار تجارت بین دو طرف درگیر تعرفه و موانع احتمالی نشود. هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا می‌گویند تا پیش از 31 دسامبر امکان توافق تجاری وجود دارد، اما تاکنون پیشرفت‌های کمی در موضوع حل اختلاف بین دو طرف از جمله موضوع عملکرد عادلانه شرکتها، حق ماهیگیری و مصالحه بر سر اختلافات حاصل شده است.

قرار است میشل بارنیر به عنوان سرپرست مذاکره‌کنندگان اروپایی و دیوید فراست به عنوان نماینده انگلیس مذاکرات در این باره را از روز دوشنبه آینده از سر گیرند.

دفتر جانسون در این باره می‌گوید دو طرف تلاش‌های خود را برای رسیدن به یک توافق دوچندان خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا