پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ آزادراه تهران_شمال به ۴۵ درصد رسید

خادمی گفت:هم‌اکنون پروژه منطقه ۲ آزادراه تهران_ شمال در ۹۳ جهبه کاری فعال است و پیشرفت فیزیکی آن به ۴۵درصد رسیده است.

پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ آزادراه تهران _ شمال به ۴۵ درصد رسید

به گزارش نبض بانک ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت وگوی رادیویی درباره آخرین وضعیت منطقه ۲ آزاد راه تهران _ شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این آزاد راه به ۴۵ درصد رسیده و هم اکنون در ۹۳ جهبه کاری نیروهای متخصص در  حال فعالیت هستند .

او ادامه داد: بهره برداری از یک باند منطقه ۲ آزاد راه تهران شمال از اولویت های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور است و  امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرایی برسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه نقش بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی مسیر تهران تا شمال دارد افزود: طول این آزاد راه ۲۲ کیلومتر است . همان زمانی که منطقه ۱ آزادراه تهران ـ شمال در حال احداث وبهره برداری بود مذاکرات و توافقاتی بین دولت و سرمایه گذار آزادراه یعنی بنیاد مستضعفان انجام شد تا منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال سریعتر به بهره برداری برسد که مشکل ترافیک در این منطقه حل شود.

خادمی توضیح داد: اولویت شرکت ساخت آن است که یک باند از این آزاد راه و همچنین بزرگ ترین تونل البرز تا پایان سال ۱۴۰۰ با همکاری بنیاد مستضعفان به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور بیان کرد: تونل بزرگ و طویل البرز که ارتباط دهنده ۲ جبهه کوه البرز است با همت مهندسان و کارگران ایرانی در حال ساخت است و هم اکنون پیشرفت این پروژه به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: ادامه آزادراه تهران ـ شمال از نقطه پایانی منطقه ۱ آزاد راه یعنی شهرستانک شروع می شود و بعد از گذشتن از تونل البرز و کندوان به پل زنگوله خواهد رسید و با توجه به اینکه به آن طرف کوه البرز می رسیم که جزو استان مازندران است، بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد در این منطقه حل می شود.

خادمی با اشاره به اینکه امیدواریم با اتمام منطقه یک آزاد راه تهران شمال به طول ۳۲ کیلومتر بتوانیم مسیر مناسبی را برای مسافران این منطقه فراهم کنیم افزود: با افتتاح یک باند از این منطقه مسافران از تهران به سمت شهرستانک و از آنجا به محدوده استان البرز ، بعد از تونل البرز ، هدایت می شوند.

خادمی بیان کرد: برنامه ما این است که تا بهار ۱۴۰۰ یک باند از منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال را که تونل ۶.۵ کیلومتری البرز در آن قرار دارد، افتتاح کنیم که البته به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا