آیا روند ریزشی قیمت‌ها در بازار ایران ادامه دار خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند بهبود صادرات نفت؛ آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران دلایل مهمی در سیر نزولی قیمت دلار هستند.

قیمت ارز که  از اول سال تا ۱۳ آبان افزایشی دو برابری را تجربه کرد و وارد کانال ۳۲ هزار تومانی شد؛ همزمان با انتخابات آمریکا سیر نزولی در پیش گرفت.

به گزارش نبض بانک ، این روند نزولی؛ در دو روز پنج شنبه و شنبه با کاهشی ۲۰ درصدی همراه شد.

طبق اعلام صرافی ملی قیمت دلار، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۸ آبان با ادامه روند کاهشی تا ۲۳ هزار ۵۰۰تومان رسید. بر این اساس در  معاملات امروز۲۳ هزار  ۵۰۰تومان بیشترین قیمت و ۲۲ هزار ۸۸۵ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است. همچنین قیمت یورو نیز  با ادامه روند کاهشی در کمترین حالت با قیمت ۲۷۰۰۰تومان و در بیشترین روند با  قیمت ۲۷۷۵۰تومان معامله شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند بهبود صادرات نفت؛ آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران دلایل مهمی در سیر نزولی قیمت دلار هستند.

از نظر بسیاری از کارشناسان، پایین آمدن روند قیمت دلار به پایین ۲۰ هزار تومان بعید می‎رسد. اما برخی معتقدند روی کار آمدن بایدن در آمریکا می‌تواند نتایج را مثبت کند. هر چند توقف ریزش قیمت دلار در ساعات پایانی اداری امروز شاید مهر تاییدی بر گفته کارشناسانی باشد که به دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان معتقد نیستند!

روند کاهشی قیمت طلا ادامه دار است؟

اما قیمت طلا در بازار ایران همانند ارز روزهای پر فرازی را تجربه کرد و در روزهای اخیر وارد سراشیبی نزولی شده است. در حالی که قیمت طلا تا ۱۶ میلیون پیش رفت؛ بسیاری از کارشناسان معتقد بودند افزایش دو برابری قیمت طلا در بازار ایران از دو کانال اصلی سرچشمه گرفته است. از طرفی روند افزایشی قیمت دلار و ارز در حالی زمینه افزایش قیمت طلا را محیا می‌ساخت که قیمت طلای جهانی نیز در حال رشد بود.

اما همزمان با تب داغ انتخابات آمریکا؛ قیمت طلا نیز با تزلزل همراه شد و با باخت دونالد ترامپ، وارد به ریزش خود در  بازار ایران ادامه داد.

نوساناتی که بازار طلا دچار آن شده نرخ طلا را در بازار امروز ایران امروز یک شنبه، ۱۸آبان با روندی کاهشی همراه کرد. و  قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار تومان تعیین شد و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است . این در حالی بود که قیمت طلا در جهان نسبت به روز گذشته تا تغییری همراه نبود و همانند روز گذشته هر انس طلا۱۹۵۱ تعیین شده بود.

در حالی که بسیاری از کارشناسان از ارزان شدن ببیشتر طلا در بازار ایران خبر می‌دهند؛ برخی قیمت ۱۰ میلیونی را برای سکه پیش بینی می‌کنند. این در حالی است که در ساعات پایانی اداری امروز بسیاری از ترمز کاهش قیمت طلا در بازار خبر دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا