سهام عدالت خود را نفروشید/جاماندگان منتظر اعلام زمان ثبت نام باشند

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز با اشاره به اینکه سهام عدالت دارایی ارزشمندی است که توصیه می‌کنیم مردم آن را به فروش نرسانند، گفت: طرح ثبت نام جاماندگان از سهام عدالت به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده است.

سهام عدالت خود را نفروشید/جاماندگان منتظر اعلام زمان ثبت نام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اکبر حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز، امروز در سالن جلسات این مجموعه در جمع خبرنگاران، گفت: سهام عدالت تابعی از بورس است و در حال حاضر با توجه به نوسانات موجود در بازار سرمایه قیمت اسمی سهام عدالت پانصد هزار تومانی حدودا شانزده میلیون تومان شده است، اما با اقداماتی که اخیرا صورت گرفته انتظار افزایش قیمت را داریم.

جاماندگان سهام عدالت همچنان منتظر بمانند

وی در خصوص طرح ساماندهی جاماندگان از سهام عدالت گفت: تصمیمات خوبی در خصوص شش دهم پایین جامعه که سهام عدالت دریافت نکرده اند گرفته شد و با نظر نمایندگان طرحی که به موجب آن شش دهم پایین جامعه می‌توانند از سهام عدالت برخوردار شوند در کمیسیون اقتصادی مجلس آماده و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است و انتظار می‌رود به زودی در دستور کار قرار بگیرد اما این موضوع زمان بر این و چند ماه طول خواهد کشید و همچنین در مورد نحوه شناسایی و ثبت نام در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

حیدری در خصوص اخذ وام بانکی با پشتوانه سهام عدالت گفت: شورای عالی بورس برای آنکه مردم را ترغیب به حفظ این دارایی‌های ارزشمند بکند طرحی برای وثیقه گذاری سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری از بانک ها مصوب کرد. طبق این طرح مردم می توانند با ضمانت گذاشتن ۶۹ درصد از سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن دیگر از بانک هایی که شماره شبا آن را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند دریافت کنند. این وام‌ها سه ساله و با سود ۱۸ درصد خواهد بود و ضوابط آن از طریق بانک ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمام فرآیندها در سامانه سهام عدالت گفت: اسناد فیزیکی و مدارک ملاک نیستند و تمام سازوکار کاملا الکترونیکی شده است و کسانی که برگه ای گم کرده اند نیاز نیست به جایی مراجعه و پیگیری کنند چون همه چیز در سامانه ثبت شده است.

حیدری در پایان با تاکید بر حفظ سهام عدالت گفت: تاکید چندین باره می‌کنم که سهام عدالت خود را که دارایی ارزشمندی است را به فروش نرسانید اما به هر دلیلی قصد بر فروش داشتین از طریق کارگزاری ها انجام دهید، اکثر کسانی که از فروش نرفتن سهام خود گله می‌کنند از بانک ها اقدام به فروش سهام کرده اند و به مشکل خورده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا