۶۰۱ کارخانه به دنبال سرمایه‌اند

 

به گزارش نبض بیمه ، ▫️وزارت صمت از طریق پیامک، صاحبان طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت را دعوت به تامین منابع مالی کرده است. تعداد این طرح‌ها ۶۰۱ مورد و حجم سرمایه‌گذاری لازم برای تکمیل آنها ۴۷۰۰میلیارد تومان است. فعالان صنعتی که برای این طرح‌ها مجوز دریافت کرده‌اند، سه روایت از دشواری‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود نقل می‌کنند.

▫️بررسی‌ها نشان می‌دهد «عدم‌همکاری شبکه بانکی در تامین مالی برای ارتقای تکنولوژی»، «بی‌ثباتی اقتصاد کلان ناشی از افزایش تورم، افت ارزش ریال و تقویت ارزهای مرجع» و «از دست رفتن فرصت‌های همکاری و توسعه ناشی از بروز تحریم» عمده‌ترین دلایل زمین‌گیر شدن این بنگاه‌ها بوده‌ است. مواردی که نشان می‌دهد با تزریق سرمایه صرف مشکل بنگاه‌های صنعتی در دست تکمیل حل نمی‌شود.

▫️ارزیابی‌ها حاکی است گزارش سیاست‌گذار از «واحدهای صنعتی نیمه‌تمام» کامل نیست و همه واقعیت‌های صنایع کوچک و متوسط را بازگو نمی‌کند. با اینکه در گزارش آماری اخیر وزارت صمت به تامین‌مالی ۶۰۱ طرح صنعتی نیمه‌تمام اشاره شده، اما شواهد نشان می‌دهد این طرح‌ها نیمه‌تمام نیستند و اغلب آنها جزو واحدهای تولیدی فعال بوده‌اند که در مرحله ارتقای تکنولوژی زمینگیر شده‌اند./دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا