صندوق نوآوری برای دانش بنیان‌ها ال‌سی داخلی باز می‌کند

صندوق نوآوری برای دانش بنیان‌ها ال‌سی داخلی باز می‌کند

تفاهمنامه گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت امضا شد.

به گزارش نبض بانک ،  دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهمنامه گشایش LC داخلی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: نزدیک به دو سال است که نظام بانکی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نقش ایفا می‌کند اما در شرایط کنونی نیازمند حرکت‌های جهش‌گونه هستیم.

وی عنوان کرد که بانک تجارت در بین بانک‌های دیگر عملکرد بهتری در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان یک حرکت ملی است
در ادامه این مراسم، رضا دولت آبادی، مدیر عامل بانک تجارت، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را یک حرکت ملی دانست و گفت: منافع بانک نیز در این نگاه ملی حفظ شده است. اعتقاد داریم که راهکار اقتصادی کشور در گرو رشد شرکت‌های دانش بنیان است.

دولت آبادی در مورد بهینه‌سازی ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان توضیح داد: کارشناسانی در دفتر بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر خواهند شد تا روند اعطای تسهیلات به لحاظ زمانی کوتاه شود.

جزئیات تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت

روح‌اله ذوالفقاری، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم، جزییات این تفاهمنامه را تشریح کرد: به منظور پاسخگویی به نیاز شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل فعالیت آنها در قالب زنجیره‌های تامین و کاهش نرخ تامین مالی مورد نیاز این شرکت‌ها، تفاهمنامه گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت منعقد شد. در چارچوب این خدمت از خرید محصولات، اقلام و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها و همچنین فروش محصولات دانش بنیان حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با گشایش LC داخلی ۱۰ درصد سپرده‌گذاری داشته باشند و از ۱۰ درصد سپرده‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و تخفیف ۳۰ درصدی کارمزد از LC ها بهره‌مند شوند. پس از صدور LC قابلیت تنزیل دارد به این معنی که بعد از فروش محصول دانش بنیان با نرخ ۸ درصد و در صورت خرید مواد اولیه با نرخ ۱۵ درصد قابلیت تنزیل و تبدیل به منابع پولی و مالی وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عملکرد بانک تجارت از ابتدای سال جاری نیز گفت: در زمینه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و خرید دفتر کار عملکرد بانک تجارت مثبت بوده و ۲۹۰ میلیارد تومان پرونده پرداخت شده و ۳۲۶ میلیارد تومان نیز در دست اقدام دارد. بانک تجارت بانک اول در زمینه صدور ضمانت نامه و بانک دوم در زمینه ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: در بین شرکت‌های دانش بنیان نزدیک به ۴ هزار شرکت داریم که می‌توانند از نظام بانکی کشور تسهیلات دریافت کنند.

مزایای گشایش اعتبار اسنادی داخلی برای شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی،‌ در پایان این مراسم نیز رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی مزایای گشایش LC داخلی را بر شمرد و گفت: این اعتبار  موجب کاهش هزینه‌های مالی برای شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده می‌تواند جایگزین تسهیلات شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ورود شرکت‌های بزرگ دولتی به خرید محصولات دانش بنیان است تا تضمین سپاری و تشریفات به حداقل برسد؛ از طرف دیگر از آنجایی که شرکت‌های دولتی دچار کمبود نقدینگی برای خرید از شرکت‌های دانش بنیان هستند می‌توانند با استفاده از این تسهیلات امکان خرید داشته باشند.صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بزرگترین تامین کننده مالی شرکت های دانش بنیان در کشور فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا