سهام شرکت آنر توسط هوآوی به فروش می رسد

هوآوی در نظر دارد شرکت آنر را به قیمت ۱۱.۵ میلیارد پوند به فروش برساند و هدف جدیدی را دنبال کند.

به گزارش نبض بانک ،  بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت هوآوی تصمیم گرفته تا با فروش مجموعه گوشی‌سازی آنر موافقت کند. طبق این اطلاعات یک شرکت چینی سعی دارد سهام آنر را از هوآوی بخرد و مالک این سهام نیز با پیشنهاد داده شده موافقت کرده است. ماه گذشته خبرهایی منتشر شده بود که از تمایل فروش آنر توسط هوآوی اطلاع می‌داد.

بر اساس اخبار ماه پیش شرکت مذکور سعی داشت آنر را با حداقل قیمت ۲.۹ میلیارد پوند به فروش برساند، اما اکنون به نظر می‌رسد مبلغ پیشنهادی برای خرید آنر از هوآوی مطابق با ۱۱.۵ میلیارد پوند است. شرکت آنر در سال ۲۰۱۳ توسط هوآوی بنیان‌گذاری شد و هدف آن تولید گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بود. این مجموعه رقیبی برای شرکت‌هایی مانند اوپو، ویوو و شیاومی به حساب می‌آید.


پایان رقابت هوآوی با سامسونگ

پایان رقابت هوآوی با سامسونگ

با توجه به آن که شرکت آنر یک چهارم فروش کل شرکت هوآوی را به خود اختصاص می‌دهد، فروش آن می‌تواند به رقابت سخت با سامسونگ خاتمه دهد. طی مدت زمان اخیر هوآوی توانسته بود پا به پای سامسونگ در فروش جهانی رقابت کند و در بازه‌های زمانی مختلف از این ابرقدرت پیشی بگیرد، اما فروش آنر می‌تواند پایانی به این رقابت هیجان‌انگیز باشد.

با این وجود گزارش‌ها حاکی از آن است که هوآوی به دنبال تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا سعی دارد بازار هدف خود را عوض کند و در شرکت خود توسعه ایجاد کند. به نظر می‌آيد فروش مجموعه آنر نیز قسمتی از برنامه هوآوی برای گسترش درآمدزایی خود باشد. پس از انجام مراحل فروش، شرکت آنر از زیر بار تحریم بیرون می‌آید و محصولات این مجموعه به سادگی فروش خواهند رفت. در حال حاضر نیز این شرکت به راحتی فروش بسیاری دارد و هوآوی نظارت کمی را بر آن دارد.

این مجموعه قرار است با بیش از ۷ هزار نفر به شرکت چینی دیگر واگذار شود. جزئیات بیشتر در رابطه با این توافقنامه یکشنبه هفته آینده به دست کاربران می‌رسد. گفته می‌شود یکی از اهداف شرکت جدید آن است که سهام آنر را طی سه سال آینده به صورت سهام عام درآورد تا مردم نیز در آن سرمایه‌گذاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا