ترخیص یک هشتم کالاهای موجود گمرکات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص یک و دو دهم میلیون تن کالا معادل یک هشتم کالا‌های موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارش نبض بانک ، علیرضا رزم حسینی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبر ۲۱ جمعه شب شبکه اول سیما از مرکز بندرعباس افزود: با بررسی گمرکات شهید رجایی و باهنر استان هرمزگان تا این لحظه از مجموع هشت و سه دهم میلیون تن کالا (چهار و سه دهم میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن کالای غیر اساسی) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است.

وی گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ میلیون تن شامل کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن، گندم، کنجاله سویا و حدود ۴۰۰ هزار تن هم مواد اولیه کارخانجات بوده است، البته روند ترخیص ادامه خواهد داشت.

رزم حسینی ادامه داد: سیاست اقتصادی دولت متمرکز بر ایجاد فراوانی کالا در کشور است، پس روند ترخیص کالا از گمرکات کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، صبح شنبه پس از بازدید از بنادر شهیدان رجایی و باهنر استان هرمزگان، بازدیدی میدانی هم از بندر امام خمینی(ره) خوزستان خواهد داشت.

وزیر صمت افزود: این وزارتخانه با در دست داشتن ۴۰ درصد اقتصاد و همین طور ۳۸ درصد از اشتغال کشور، نمی‌تواند به وضع اقتصادی کشور بی تفاوت باشد پس وزارت صمت با هدف تامین کالا‌های اساسی و ضروری جامعه، تامین مواد اولیه کارخانجات و تقویت چرخه تولید کشور اقدامات مقتضی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا