روحانی: از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود/ مقررات باتوجه به شرایط هر شهر اعلام می‌شود

رئیس جمهور گفت: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط، فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

روحانی: از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود/ مقررات باتوجه به شرایط هر شهر اعلام می‌شود

به گزارش نبض بانک ،

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نزدیک ۹ ماه است با این معضل روبرو هستیم که متاسفانه با بروز موج جدید مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، اظهار داشت: دولت الکترونیک باید لحظه به لحظه توسعه پیدا کند. ما هرچیزی می‌توانیم را باید به فضای دیجیتال و مجازی ببریم.

روحانی تاکید کرد: خستگی که برای کادر درمان ایجاد شده را نیروهای مسلح می‌توانند کم کنند. ما اگر مصوباتی را ابلاغ کنیم و اجرا نشود با اقلیتی که اجرا نکردند باید برخورد شود.

وی اظهار داشت: باید تجمع و تردد به حداقل برسد. در بسیاری از شهرها با تجمع مشکل ایجاد کرده است. در برخی روزها مشهد از تهران وضعش بدتر بود. مساله بیمار یابی بسیار مهم است. اینهایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود ۸۰ درصد اصلا علامت ندارند راه این است که تست تشخیصی را بالا ببریم.

روحانی بیان داشت: برای جداسازی و قرنطینه باید فرد در جایی برود قرنطینه شود و مراقبت کنیم. ناچاریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم. امروز تصمیمات کلی گرفتیم و محدودیت‌هایی را از شنبه آینده برای کل کشور در نظر گرفتیم. طرحی است که اساس آن تا پایان کرونا ادامه دارد. ما راهی جز از مراقبت از خود و خانواده و دوستان نزدیک خود نداریم.

وی اظهار داشت: در طرحی که اول آذر اجرایی می‌شود درستش به سبک تعطیلات برخی مشاغل ظهور و بروز دارد. این ویروس، ویروس اسفند و فروردین نیست و جهش یافته است. وزارت بهداشت گفته است که این ویروس ۹ برابر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا