ریاست سازمان امور عشایر؛ از ممانعت غیرقانونی تا عزل سیاسی +سند

با وجود صدور حکم انتصاب عباس پاپی زاده نماینده سابق دزفول به سمت رییس سازمان امور عشایر، تکلیف ریاست این سازمان به علت برخی فشارهای رئیس دفتر رئیس جمهور همچنان در هاله ای از ابهام به سر می‌برد.

ریاست سازمان امور عشایر؛ از ممانعت غیرقانونی تا عزل سیاسی +سند

به گزارش نبض بانک ،  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی روز بیست و سوم مهرماه سالجاری در حکمی عباس پاپی زاده نماینده سابق دزفول در دو دوره مجلس شورای اسلامی را به سمت رییس سازمان امور عشایر ایران منصوب کرد. اما در کمتر از ۴۸ ساعت بعد، برخی رسانه‌ها خبر از لغو حکم پاپی‌زاده دادند.

اما موضوع آنجایی پرحاشیه شد که علیرغم فشارها و تذکرات مداوم از جانب واعظی و مقامات بالاتر به وزیر جهاد کشاورزی در جلسات هیات دولت برای عزل پاپی زاده از سازمان عشایر، وزیر جهاد از برکناری وی خودداری می کند و با وجود پافشاری وزیر بر حکم صادره خود، قندالی رییس عزل‌ شده سازمان امور عشایر با فشار دفتر رئیس جمهور علیرغم برگزار شدن مراسم تودیع و معارفه در اولین روز اداری در محل کار خود حاضر می شود و برخی رسانه ها با انتشار تصویری از نام مدیران وزارت جهاد کشاورزی که در سایت این وزارتخانه درج شده بود اعلام کردند که بر اساس شنیده ها حکم عباس پاپی زاده با دستور رئیس جمهور و پیگیری های رئیس دفتر و معاون پارلمانی رئیس جمهرر لغو و کرمعلی قندالی رییس سابق سازمان امور عشایر کشور به جایگاه قبلی خود بازگشته است.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، برخی از پایگاههای خبری اعلام کردند که پاپی زاده همچنان به عنوان رئیس سازمان امور عشایر کشور باقی مانده است و علت عدم درج نام وی در سایت وزارت جهاد کشاورزی عدم به روز رسانی این سایت است. این در حالی است که جدای از مواضع آقای واعظی، پس از انتصاب پاپی زاده در راس سازمان عشایر، صحبت هایی مبنی بر تلاش عده ای از افراد با نفوذ استانهایی نظیر خوزستان برای لغو این حکم وجود داشت.

همزمان رییس کانون ایلات و عشایر استان های اصفهان، خوزستان، و برخی از عشایر و ایلات ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و همدان با درج بیانیه هایی، حمایت خود را از انتصاب عباس پاپی زاده به سمت رییس سازمان امور عشایر کشور اعلام کرده و از وزیر جهاد کشاورزی بخاطر انتصاب فردی از عشایر به این سمت، تقدیر کردند.

* سازمان امور عشایر چهار هفته بدون رئیس

 اوضاع نابه سامان به وجود آمده موجب شد تا عشایر استان های مختلف خواستار ورود نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی به موضوع و اجرای مقررات اداری شوند. با توجه به حضور غیرقانونی رئیس عزل شده سازمان عشایر و همزمانی این موضوع با بازنشستگی وی و احتمال ورود دستگاههای نظارتی به این موضوع، وی ناچار می شود دیگر در محل کار حاضر نشود و عملاً مدت چهار هفته سازمان امور عشایر ایران که مسئول پیگیری امور و ارائه خدمات به جامعه عشایری کشور که یکی از مهم ترین تولیدکنندگان  دام در کشور می باشد و نقش بی بدلیلی در کنترل قیمت ها بویژه قیمت گوشت قرمز دارد بدون رئیس باقی می ماند تا مسائل مهمی پیش آمده ای چون افزایش قیمت گوشت و موضوع مهم قاچاق دام به کشورهای خلیج فارس از جانب این سازمان بدون پیگیری باقی بماند.

عباس پاپی زاده دانش آموخته رشته های اقتصاد و کشاورزی و نیروی رسمی وزارت جهاد کشاورزی، نایب رئیس اول و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در دوره های نهم و دهم از حوزه انتخابیه دزفول، عضو شورای عالی محیط زیست کشور و نماینده ایران در کمیته توسعه پایدار و امور تجاری بین المجالس جهانی بوده است.

اما دلیل مخالفت شدید رئیس جمهور و رئیس دفتر وی که سابقه طولانی در دخالتی در انتصابات دارد چیست؟ شنیده ها حاکی است مواضع و انتقادات عباس پاپی زاده در دو دوره نمایندگی مجلس از دولت در حوزه اقتصادی، ناتوانی دولت در ساماندهی معیشتی مردم و اقداماتی نظیر انتقاد از برجام، مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی، سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر سابق اقتصاد و دارایی و مخالفت با اعمال نفوذ در پرونده های غیرکارشناسی انتقال آب دریای خزر از جمله دلایل اصلی این دخالت غیرقانونی و فشار بر وزیر جهاد کشاورزی است.

اسناد مربوط به حکم انتصاب و حتی تغییر اتوماسیون اداری سازمان امور عشایر به نام پاپی زاده به عنوان رئیس سازمان در زیر می آید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا