نقش پررنگ حقیقی‌ها در برگشت بازار بورس

مهدی سدیدی عضو هیئت مدیره بورس تهران در حاشیه جلسه وزارت اقتصاد درباره بررسی شرایط بورس با تاکید بر نقش سهامداران عمده در حمایت از بازار و اعمال رویه خرید سهام خزانه و انتشار اوراق تبعی، گفت: بعد ازحمایت سه هفته اخیر حقوقی ها، روش های جدیدی در حال انجام است اما با توجه به سهم حدود 80 درصدی حجم معاملات سهامداران حقیقی، برای برگشت بازار به تعادل باید از رفتار هیجانی فاصله گرفته شود.

وی افزود: بعد از بهمن سال گذشته و طی 120 روز کاری ، شاخص بورس در نتیجه شوق سهامداران به سرمایه گذاری و انتظار زیاد در کسب بازده با رشد فوق العاده ای روبرو شد و ترس حاکم بر شرایط فعلی هم ناشی از نگرانی از بین رفتن سرمایه ها است. بنابراین سهامداران در دوران صعودی و نزول باید آرامش خود را حفظ کنند.

عضو هیئت مدیره بورس تهران با اشاره به نقل قولی از  وزیر اقتصاد مبنی بر خرید سهام خرد توسط حقوقی ها هم توضیح داد: نمی توان از سهامداران حقوقی انتظار داشت در هر حوزه ای وارد شوند . چرا که این گروه هم باید پاسخ گوی سهامداران خود باشند .

سدیدی ادامه داد: با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه توسط شرکت ها، سهامداران حقیقی نگران ریزش بازار در ماه های آینده نباشند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران حقوقی وظیفه دارند از طریق حمایت منطقی و هوشمند ، فضای امن و آرامی را ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا