قیمت عجیب یک سیم کارت رند که در چین فروخته شد

یک خبر در مورد فروش وسیله‌ای در چین به ارزش ۳۰۰ هزار دلار پخش شد که حسابی در این کشور سر و صدا کرد. در نگاه اول شاید این مبلغ ناچیز به نظر بیاید و گمان شود که شاید خیلی خرید‌های بزرگ دیگری در روز انجام می‌شود، ولی وقتی که معلوم شد این هزینه برای یک سیم‌کارت شده‌است، متوجه عجیب بودن این خبر می‌شویم.

به گزارش نبض بانک ، فروش این سیم‌کارت در یک حراجی انجام شده‌است. بیش از ۵هزار نفر در حراجی که شنبه و یکشنبه برگزار شد، شرکت کردند. شرکت‌های چینی که می‌خواهند مصرف‌کنندگان یا افراد ثروتمند این کشور را تحت تاثیر قرار دهند، اغلب به دنبال خرید شماره تلفن‌هایی هستند که به عنوان شماره‌های شانس هستند.

 

تعداد عدد ۸ بیشترین توجه برای مشتریان چینی را به خود جلب می‌کند. این عدد به طور سنتی در چین نماد خوش شانسی و موفقیت است. در این سیم‌کارت معروف ۵ بار عدد ۸ در آن تکرار شده‌است. این عددی است که چینی‌ها آن را به فال نیک می‌گیرند. زیرا کلمه ۸ در زبان ماندارین به معنای شکوفایی است.

هنگامی که پکن بیش از یک دهه پیش میزبان بازی‌های المپیک بود، مراسم افتتاحیه به طور رسمی در ساعت ۸:۰۰ هشتم ماه هشتم سال ۲۰۰۸ آغاز شد. طبق ادعای اسکای نیوز، کم ارزش‌ترین عدد در فرهنگ چینی‌ها عدد ۴ است که نام او را به زبان ماندارین به معنی مرگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا