اتهام جدید فاکس نیوز و اسرائیل علیه ایران

اتهام جدید فاکس نیوز و اسرائیل علیه ایران

به گزارش  تابناک به نقل از عصرایران، براساس ادعای شبکه فاکس‌نیوز، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی Check Point نوع جدیدی از باج افزار را کشف کرد که به ایران باز می‌گردد. باج افزار Pay2Key چند هفته پیش ده­‌ها شرکت اسرائیلی را هدف قرار داده است.

بنابر اعلام این خبر، براساس تحقیقات شرکت اسرائیلی Check Point چهار شرکت اسرائیلی تصمیم به پرداخت پول در قبال اطلاعات سرقت شده کرده‌اند. این موضوع به کارشناسان این امکان را می دهد تا بتوانند امکان پیگیری انتقال پرداخت‌ها را در کیف پول‌های رمز ارز بدهد. کارشناسان این شرکت اسرائیلی مسیر بیت کوین‌های انتقال یافته را پیگیری کرده‌اند و مدعی هستند همه آنها در نهایت در یک کیف پول رمز ارز ایرانی به نام «اکسکوینو» نگهداری می‌شوند.

این درحالیست که اکسکوینو یکی از پلتفرم‌های رمز ارز ایرانی است که در سایه تحریم‌های آمریکا در حال ارائه خدمات به کاربران ایرانی است. این شرکت نیز ظهر امروز به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار توییت رسمی، اعلام کرده است که «بررسی‌های ما نشان می دهد، هیچ رابطه‌ای بین اکسکوینو و هرگونه باج افزاری (از جمله Pay2key) و عاملان آن وجود ندارد. اکسکوینو هرگونه دخالت در این موضوع را به شدت تکذیب می‌کند.»

 

گفتنی است،‌ در هفته‌های اخیر ادعاهای زیادی از حملات سایبری ایران علیه اسرائیل در این رسانه و سایر رسانه‌ها مبنی بر حملات سایبری به نیروگاه‌های اسرائیل منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا