در مورد احمد دادبین در نبض بانک بیشتر بخوانید

در مورد احمد دادبین در نبض بانک بیشتر بخوانید
به گزارش نبض بانک ، 
کلیات


احمد دادبین متولد ۱۳۳۴ شیراز،   فرمانده نظامی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل ارتش فعالیت می‌کند. وی در فاصله سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ فرمانده نیروی زمینی ارتش بود.

عيادت محسن رضايي از امير دادبين
زندگی‌نامه

احمد دادبین در سال ۱۳۳۴ در شیراز زاده شد. پدر وی از افسران ارتش شاهنشاهی ایران بود. وی در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه افسری ارتش شد و بطور رسمی به عضویت ارتش شاهنشاهی ایران درآمد. وی در سال ۱۳۵۶ دورهٔ مقدماتی رشتهٔ پیاده را در مرکز پیادهٔ شیراز گذراند و سال بعد با درجهٔ ستوان دومی وارد لشکر ۲۳ نوهد (نیرو‌های مخصوص ارتش) شد. سال‌ها بعد فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۷۳ به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

پس از آن وی مدیریت شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر‌های ایران «پنها» را برعهده گرفت. در سال ۱۳۸۴ به گفته خودش بر اثر استفاده از کفش نامناسب، از کوه دماوند سقوط کرد و دچار جراحت شدید شد، سپس به کما رفت و چندی بعد بهبود یافت. از کار‌های برجستهٔ وی در دوران فرماندهی نزاجا؛ بهبود بودجه و اقتصاد ارتش، همچنین رزمایش استراتژیک ذوالفقار «مانور بزرگ ولایت» در بیابان‌های استان قم‌ می‌باشد.

حواشی 


آبان ماه ۱۳۹۹ رسانه و برخی کاربران فضای مجازی سبک زندگی وی و قناعت او در زندگی را مورد تحسین قرار دادند. این موضوع از آنجایی مورد توجه قرار گرفت که کلیپی از وی در بنگاه معاملاتی مسکن منتشر شد که در آن اشاره می‌کرد یک خانه کوچک برای وی و همسرش کافی است و نیازی به خانه بزرگ و آنچنانی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا