امیدهای طلا برای رشد قیمت، در سایه شیوع کرونا

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر با افزایش همراه شد و این در حالی است که معامله گران طلا، کل هفته را به دلیل انتشار اخبار مربوط به کشف واکسن، در التهاب به سر می بردند و همین مساله قیمت ها را کاهشی کرده بود.

به گزارش نبض بانک ،  قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی، در آخرین روز معاملاتی هفته ۱۳.۱۹ دلار افزایش یافت و به هزار و ۸۸۸ دلار و ۹۵ سنت رسید،این در حالی است که کل معاملات هفته طلا در هفت روزی که گذشت حاکی از افت ۳.۲۱ درصدی این شاخص است.

کاهش قیمت طلا از آنجایی رخ داده بود که بازار به نوعی انتظار داشت که واکسن کرونا، تقاضا را برای تولیدات صنعتی افزایش دهد و بازارها را به حالت تعادل برگرداند، از این رو سرمایه ها از طلا به دلار تبدیل می شدند.
اما رخ دادن حوادثی که در آزمایش های واکسن موجب ابهاماتی در خصوص وضعیت بیماری کرونا شد، بار دیگر سرمایه ها را به سمت دلار باز گرداند.

گفتنی است از زمانی که شیوع ویروس کرونا، صنایع را با مشکلاتی متعدد همراه کرده و تقاضا برای کالا ها را در بازارهای مختلف کاهش داده است، سرمایه گذاران از طلا به عنوان یک کالای سرمایه ای استفاده می کنند و این مساله از آنجایی مشخص است که در زمان افت قیمت سایر کامودیتی ها مانند نفت، طلا با رشد همراه می شود.
با این وجود اکنون کارشناسان بر این باورند که اگر توزیع و تولید واکسن کرونا به خوبی پیش نرود، بار دیگر شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

این در حالی است که اگر شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند و صنایع بار دیگر با رشد تقاضا همراه شوند، می توان انتظار داشت که قیمت طلا روندی کاهشی را در پیش بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا