نماینده مجلسی که در اعتراض به ربا خواری بانک ها در دفترش اعتصاب غذا کرد

 

 

کلیات


مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی در سال ۱۳۴۹ در یک خانواده شهربابکی الاصل در تهران به دنیا آمد پدرش تکنسین موتور‌های بوئینگ و شاغل در فرودگاه مهرآباد بود. در سن ۶ سالگی به همراه خانواده از تهران به شهربابک نقل مکان نموده و تحصیلات خود را در مدرسه ابتدایی دهخدا، راهنمایی سالاری و دبیرستان آیت الله کاشانی گذراند، سپس در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی کرمان فارغ‌التحصیل گردید و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه صنعت و معدن اخذ نمود؛ در طول دوران دفاع مقدس و در سن ۱۳ سالگی به عنوان رزمنده بسیجی در جبهه‌های نبرد به حفظ و حراست از کشور پرداخت.

فروردین ۱۳۹۵ رئیس مجلس شورای اسلامی طی حکمی رضا حسینی قطب آبادی را به عنوان «مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات مجلس شورای اسلامی» منصوب کرد.

سابقه حضور در مجلس


مصطفی رضا حسینی که پیشتر و در دوره هشتم نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی بود، دوباره و در انتخابات مجلس یازدهم نیز موفق شد با کسب اکثریت آراء به مجلس راه یابد.

اعتصاب غذا


در آبان ۱۳۹۹ وی اعلام کرد در اعتراض به ربا خواری بانک‌ها و وضع معیشت مردم در دفترش در مجلس اعتصاب غذا می‌کند. وی گفت: «مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد و دستور خدا، قرآن و دین در آن نادیده گرفته شد. بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همان پول به مردم وام دادند و سود‌های کلان گرفتند و تأخیر و جریمه اخذ کردند»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا