بلومبرگ: ایران به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی برای دوران پس از ترامپ

کنفرانسی با هدف جذب سرمایه‌گذاران اروپایی که در صورت لغو مجدد تحریم های آمریکا، می خواهند در بازارهای ایران ورود کنند، ماه آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش نبض بانک ،  به نقل از بلومبرگ، کنفرانسی با هدف جذب سرمایه‌گذاران اروپایی که در صورت لغو مجدد تحریم‌های آمریکا، می‌خواهند در بازارهای ایران ورود کنند، ماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی برگزارکنندگان این کنفرانس، مجمع تجارت ایران اروپا که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شود، در 14 تا 16 دسامبر برگزار خواهد کرد که نخستین نشست آن در 2 سال اخیر است.

به نوشته این گزارش، کنفرانس‌های بین المللی در مورد اقتصاد، تجارت و بخش‌های بانکی به دنبال توافق هسته ای 2015 افزایش یافته بود، اما پس از اینکه دونالد ترامپ در سال 2018 از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت، عملا این کنفرانس‌ها ناپدید شد.

جو بایدن، رئیس جمهور به تازگی انتخاب شده آمریکا، گفته است به توافق با ایران که در زمان انعقاد آن توسط اوباما، معاون رئیس جمهور بود، بازمی‌گردد.

وی گفته، می‌خواهد ایران به تمامی تعهداتش در توافق بازگردد تا در عوض آمریکا اقدامی مشابه انجام داده و تحریم ها را بردارد.

این کنفرانس سرمایه‌گذاری توسط مرکز تجارت بین‌المللی سازمان ملل و آژانسی که به طور مشترک با مدیریت سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی کار می‌کند و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا