سیتی گروپ: ارزش دلار در ۲۰۲۱ کاهش می یابد

بانک سیتی گروپ در آخرین پیش بینی خود از ارزش دلار در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که به احتمال زیاد در این سال واکسن کرونا به صورت گسترده توزیع خواهد شد و این مساله تجارت جهانی را بازیابی خواهد کرد که نتیجه این امر افت ارزش دلار خواهد بود و ممکن است کاهش ارزش دلار به ۲۰ درصد برسد.
به گزارش نبض بانک ،  به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، تحلیلگران راهبردی در سیتی گروپ اعلام کردند که به باور آنها توزیع واکسن کرونا تمام شاخص های نزولی بازار را مشخص خواهد کرد، همین امر به دلار اجازه می دهد که مسیر مشابه اوایل دهه نخست قرن ۲۱ را طی کند که بر اساس آن ارزش این ارز برای چندین سال کاهش یافت.
سیتی گروپ، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که شعبه مرکزی آن در منهتن نیویورک قرار دارد.
خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که ارزش دلار از ماه مارس گذشته که بالاترین ارزش را داشته است، حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است.
براساس این گزارش، دلار پس از اعلام این خبر که واکسن کرونا در شرکت مدرنا به صورت مؤثری در آزمایشات بالینی تأثیرگذار بوده است، زیر فشار شدید قرار دارد که چرا که این امر تقاضای این واکسن به عنوان مأمن امن برای سرمایه گذاری و پس انداز را تشدید کرده است.
استراتژیست های اقتصادی ماه هاست اعلام کرده اند که انتخابات آمریکا و توسعه واکسن کرونا و سیاست فدرال رزو ممکن است که ضربات سختی به دلار وارد آورد.
مودرنا دومین شرکت بزرگ داروسازی امریکاست که در طول یک هفته از موفقیت در زمینه تحقیقات و تهیه واکسین ضد ویروس جدید کرونا خبر داده است.
پس از شرکت های بایونتیک آلمان و فایزر آمریکا، حالا شرکت مودرنا امریکا موفقیت خود در تولید واکسین ضد کرونا را اعلام کرد و افزود که واکسن تولیدی اش حدود ۹۵ درصد مؤثر واقع شده است.
استیون هوگ رییس شرکت داروسازی مودرنا اعلام کرد: ما واکسنی را ارائه می کنیم که قادر خواهد بود، روند رشد کووید ۱۹ را متوقف سازد.
به گفته وی، شرکت مودرنا پیش بینی کرده است که هفته آینده بتواند برای دریافت یک مجوز در آمریکا درخواست بدهد.
شرکت داروسازی فایزر آمریکا و شرکت بایونتیک آلمانی به عنوان همکار آن دوشنبه گذشته در جدیدترین گزارش خود از دستیابی به واکسن کرونا خبر دادند و اعلام کردند این واکسن می تواند تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مفید باشد.
شرکت فایزر و بایونتیک می خواهند در ماه جاری میلادی درخواستی برای دریافت مجوز اضطراری برای این واکسن در آمریکا ارائه دهند. در این صورت دو واکسن ضد کرونا در ماه دسامبر در آمریکا به بازار عرضه خواهد شد.
از طرف دیگر، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز از آغاز تولید انبوه واکسن اسپوتنیک خبر داده است.
مقامات بهداشتی روسیه این واکسن را روشی موثر برای جلوگیری از شیوع کویید – ۱۹ می دانند و میزان اثربخشی این واکسن ۹۲ درصد اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا