دستگاه اکسیژن ساز خانگی برای مبتلایان کرونا

به گزارش نبض بانک ، امروزه با گسترش شیوع کرونا، استفاده از دستگاه اکسیژن ساز و دیگر تجهیزات پزشکی با روند فزاینده ای روبر شده است. بسیاری از افراد به دلیل شیوع این بیماری بایستی در منزل بمانند. از سوی دیگر افراد دارای بیماری های زمینه ای که همزمان به کووید 19 مبتلا شده اند، بایستی به دلیل ناراحتی های تنفسی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده نمایند. اکنون دستگاه های اکسیژن ساز زیادی دربازار موجود می باشد اما انتخاب دستگاه اکسیژن ساز به صرفه برای بسیاری از افراد در اولویت است.

دستگاه اکسیژن ساز خانگی برای مبتلایان کرونا

چرا استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای افراد دارای بیماری های تنفسی مهم است؟

مبتلایان به کرونا و افراد دارای بیماری های تنفسی، طبق دستور پزشک بایستی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده نمایند. این دستگاه  با پمپاژ داوم اکسیژن یه بدن عملکرد اعضای بدن را بهبود می بخشد و در سلامتی افراد نقش بسیار مهمی دارد.  اما بعضی از بیماران از این دستگاه ها تنها برای مدت کوتاهی بایستی استفاده کنند. در این صورت به این بیماران پیشنهاد می شود که به منظور صرفه جویی در هزینه و استفاده کوتاه مدت به جای خرید، اقدام به اجاره دستگاه اکسیژن ساز نمایند.

چه مدل دستگاه اکسیژن ساز را انتخاب کنیم؟

در بازار دستگاه های اکسیژن ساز متعدد با ظرفیت های مختلفی موجود است. پیشنهاد پزشکان برای بیماران در بستر در منزل دستگاه اکسیژن ساز خانگی است. دستگاه های کسیژن ساز زنیت مد، یووِل و زیکلاس مد از پرفروش ترین و محبوبترین دستگاه های اکسیژن ساز خانگی به شمار میروند. امروزه با خرید دستگاه اکسیژن خانگی به صورت آنلاین می توانید در کمتر از 24 ساعت این محصول حیاتی را درب منزل دریافت کنید.

دستگاه اکسیژن ساز خانگی برای مبتلایان کرونا

نحوه کار این محصول حیاتی به چه صورتی است؟

نحوه کار سیستم های تولید اکسیژن به گونه است که اکسیژن موجود در هوا را به داخل جذب و با تغلیظ نمودن آن، اکسیژن فشرده شده را به داخل خون پمپاژ می نماید. از ویژگی های منحصر به فرد این محصول کنترل میزان اکسیژن به صورت دستی می باشد.

دستگاه اکسیژن ساز با چه ظرفیت هایی در بازار موجود است؟ 

دستگاه اکسیژن ساز در ظرفیت های مختلفی در بازار وجود دارد. برای مثال ظرفیت های 3، 5، 8 و 10 لیتری از محصولات تولید شده در کشور های مختلف می باشد. قاعدتا دستگاه های با ظرفیت بالا برای بیمارانی که دارای نارسایی تنفسی شدید و دستگاه های کم حجم تر برای بیماران با ناراحتی تنفسی متوسط پیشنهاد می گردد.

نیروی مورد نیاز دستگاه های اکسیژن ساز خانگی با برق تامین می شود. این دستگاهها را می توان به طور مداوم استفاده نمود. کارشناسان مهندسی پزشکی پیشنهاد می کنند که جهت عملکرد بهتر دستگاه بایستی آن را به صورت سالانه سرویس نمود.

این دستگاه را باید در کجا قرار دهیم؟

نکته حائز اهمیت در زمان نصب دستکاه اکسیژن ساز در منزل و اتصال به بدن بیمار این است که در این دستگاه از هر چهار طرف باید 50 سانتی متر با دیوار یا هر وسیله دیگری فاصله داشته باشد و هرگز به سمت جانبی خم نشود زیرا با این کار پودر زئولیت به کار برده شده در آن میریزد.

دستگاه اکسیژن ساز یا کپسول اکسیژن ساز

بسیاری از افراد نمیتوانند بین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن ساز کدام را انتخاب نمایند. باید بدانید که هر یک از این دستگاه ها دارای مزایا و معایبس است که در این قسمت به آن می پردازیم:

کپسول اکسیژن ساز توانایی تولید اکسیژن، بدون نیاز به برق را دارد اما نمیتوان میزان اکسیژن ورودی به خون را به طور دقیق تنظیم نمود.  تنها را کنترل میزان اکسیژن باز و بسته نمودن شیر اکسیژن است. این در حالی ایست که در این دستگاه پنلی در اختیار بیمار یا همراهش قرار می گیرد که می توان با کمک آن به راحتی میزان اکسیژن را تنظیم نمود. از سوی دیگر دستگاه های اکسیژن ساز مجهز به نبولایزر و پالس اکسیمتر هستند. بسیاری با خرید دستگاه های اکسیژن ساز می توانند به این دستگاه های جانبی دسترسی داشته باشند زیرا با این کار هزینه اضافه برای تهیه پالس اکسی متر به صورت چشم گیری کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا