قانونگذاران سازمان بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ قوانین سفت و سختی در ارتباط با دارایی های دیجیتال وضع خواهند کرد

به گزارش نبض بانک ، در کشور هنگ کنگ سازمان بورس و اوراق بهادار مسئولیت قانونگذاری مالی را بر عهده دارد. پیش از این در ماه آوریل سال جاری، این سازمان نخستین صندوق سرمایه گذاری رمزارز ملی هنگ کنگ را به صورت رسمی راه اندازی کرده است.

هنگ کنگ توسعه و نهادینه سازی فناوری های مالی را در دستور کار خود قرار خواهد داد

آلدر پیش از این در مصاحبه خود گفته بود سازمان بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ برای ارتقای بازدهی نهادهای تجاری، توسعه و نهادینه سازی فناوری های مالی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ و دیگر نهادهای متمکز بر بازار ارزهای دیجیتال

طبق قوانین مصوب سازمان بورس هنگ کنگ، کالاهای مالی که از طریق درگاه های پرداخت آنلاین خریداری می شوند به عنوان اوراق بهادار شناخته نمی شوند و بنابراین تحت نظارت مراجع قضایی این سازمان قرار نخواهند گرفت.

هنگ کنگ در نظر دارد قوانین قبلی را تغییر دهد، به این ترتیب که تمامی کالاهای تجاری اعمّ از مالی و غیر مالی که از طریق درگاه های پرداخت آنلاین خریداری شده و یا به صورت مستقیم وارد بازارهای تجاری این کشور شوند، باید ذیل قوانین نظارتی این سازمان احراز هویت شوند. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که دست نهادهای متمرکز برای نظارت بر بازار سرمایه بازتر خواهد شد.

هنگ کنگ در نظر دارد با ایجاد سد بروکراسی اداری، چرخه گردش سرمایه را تحت کنترل خود درآورد. بنابراین تمامی صادر کنندگان ارزهای دیجیتال باید پیش از انتشار اولیه دارایی خود، مراتب قانونی را به اطلاع سازمان مرکزی بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ برسانند.

نهادهای دولتی هنگ کنگ حلقه نظارتی خود بر بازارهای تجاری را تنگ تر خواهند کرد

آلدر در ادامه صحبت های خود گفت صدور توکن های دیجیتال در بازار بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ در ماه های گذشه افزایش چشمگیری داشته است. اشلی آلدر از اعمال نظارت های بیشتر سازمان بورس هنگ کنگ بر بازارهای اولیه و ثانویه صدور ارزهای دیجیتال خبر داد و گفت برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تامین مالی گروه های تروریستی، نهادهای دولتی هنگ کنگ حلقه نظارتی خود بر بازارهای تجاری را تنگ تر خواهند کرد.
رئیس کل سازمان بورس هنگ کنگ در آخر گفت دولت و بانک مرکزی این کشور در نظر دارند صدور و توسعه ارز دیجیتال ملی هنگ کنگ را در دستور کار خود قرار دهند.
منبع: blockchain.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا