در سال جاری جرایم مالی مرتبط با شبکه های رمزارز کاهش پیدا کرده اما هک های سایبری مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز روند صعودی داشته است

میزان کل کلاهبرداری های مالی مرتبط با رمزارزها از ۴.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ میلیارد دلار در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است

به گزارش نبض بانک ، دیو جیوانز، مدیر ارشد اجرایی و متخصص رمزارزها اعتقاد دارد دلیل کاهش کلاهبرداری های مالی در صنعت رمزارزها، توسعه و ارتقای سپرهای امنیت سایبری در شبکه های بلاک چین است. جیوانز در صحبت های خود گفت شرکت های رمزارز و نهادهای توسعه دهنده فناوری بلاک چین در سال ۲۰۲۰ توجه دوچندانی به امنیت سایبری خود معطوف کرده اند. ارتقای سطوح امنیتی شبکه های رمزارز باعث شده است در سال جاری شاهد قانون شکنی های کمتری نسبت به سال های گذشته باشیم.

از طرف دیگر آمارها نشان می دهد علیرغم کاهش جرایم مالی در حیطه رمزارزها، هک های سایبری در صنعت امور مالی غیر متمرکز افزایش پیدا کرده است. در سال جاری صنعت امور مالی غیر متمرکز رشد چشمگیری در سرتاسر جهان داشته است و ورود بانک ها و نهادهای متمرکز به این صنعت نوظهور باعث شده است بسیاری از کلاهبرداران و هکرهای سایبری توجه دوچندانی به این صنعت داشته باشند.

چرا صنعت امور مالی غیر متمرکز در برابر هکرهای سایبری آسیب پذیر نشان داده است؟

جیوانز در ادامه صحبت های خود گفت در سال جاری صنعت امور مالی غیر متمرکز به پناهگاهی امن برای پولشویی و جرایم بزرگ مالی تبدیل شده است. از آنجایی که در صنعت امور مالی غیر متمرکز، احراز هویت و اعتبار سنجی محصولات مالی به صورت آنچه در نهادهای متمرکز مرسوم است صورت نمی گیرد، زمینه برای کلاهبرداری و هنجار شکنی های مالی فراهم تر خواهد بود.

در اواخر اکتبر نیز شرکت فناوری اطلس در گزارش خود اعلام کرد بنا به آمارهای میدانی، در سال جاری تعداد هک های سایبری مرتبط با شبکه های بلاک چین در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از سه برابر کاهش پیدا کرده است.

با توسعه فناوری بلاک چین و ارتقای سطح دانش عمومی نسبت به چگونگی کارکرد فناوری های غیر متمرکز، مردم بسیار کمتر از سال های گذشته در دام هکرها و مجرمان سایبری گرفتار می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا