هشدار شدید به دارندگان بیت کوین

سرانجام خریداران توانستند قیمت بیت کوین را به ۱۸ هزار دلار برسانند، با این حال، شماری از تحلیل‌گران بر این باورند که پیش از ثبت یک سقف تاریخی تازه، شاهد اصلاحی جزئی و کم‌عمق در بهای بیت کوین خواهیم بود.

به گزارش نبض بانک ، از کوین تلگراف، بهای بیت کوین برای اولین بار در سه سال گذشته از آستانه ۱۸ هزار دلار عبور و بالاترین رکورد خود را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد.

دیروز، قیمت بیت کوین پس از افزایشی پرحجم از محدوده ۱۷,۱۰۰ دلار به ۱۷,۳۰۰ دلار که به باور بسیاری از تحلیل‌گران یک بازه مقاومتی سخت بود، راهش را به سوی فتح قله ۱۷,۸۵۸ دلار ادامه داد.

فیلب‌فیلب (filbfilb)، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم دیسن‌تریدر (Decentrader) می‌گوید که در صورت حفظ سطوح حمایت کلیدی فعلی، قیمت بیت کوین می‌تواند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید اما تحلیل‌گران درباره اصلاح هشدار می‌دهند
نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

این تحلیل‌گر نام‌آشنا با انتشار نمودار بالا در توییتر خود گفته است:

در حال حاضر، رفتار قیمتی بیت کوین به‌گونه‌ای است که به‌سادگی می‌تواند منجر به رشد انفجاری ضریب نسبت طلایی که در حال حاضر در ۱۹ هزار متوقف شده، شود.

قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید اما تحلیل‌گران درباره اصلاح هشدار می‌دهند
نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

همان‌طور که در نمودار هفتگی قیمت بیت کوین قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال، فاصله چندانی تا فتح اوج تاریخی خود در قیمت ۱۹,۷۶۳ دلار ندارد. گفتنی است در چندین تایم فریم، شاخص VPVR (محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) نشان می‌دهد که در بالای آستانه قیمتی ۱۷ هزار دلار، مقاومت ناچیزی وجود دارد.

پیش‌تر تحلیل‌گران انتظار داشتند که قیمت بیت کوین در بازه ۱۷,۵۰۰ تا ۱۷,۷۰۰ دلار تثبیت شود تا معامله‌گران بتوانند سود موردنظر خود را ذخیره کنند، اما به‌نظر می‌رسد که گاوها همچنان مصرانه در پی افزایش قیمت هستند. تا به امروز، بهای بیت کوین از زمان عبور از مقاومت ۱۶ هزار دلار، بیش از ۱۳.۰۶ درصد افزایش یافته است. بنابراین انتظار می‌رود که در ادامه، شاهد دوره‌ای از تثبیت برای تقویت سطح حمایت و زمینه‌سازی برای رشد بیشتر در آینده باشیم.

مت بلوم (Matt Blom)،‌ رئیس بخش معاملات جهانی شرکت اکوس (EQUOS) در توضیح دلایل بنیادی نهفته در ورای تغییرات قیمتی کنونی بیت کوین می‌گوید:

بازار با شکست کانال روند و عبور از آن در حال ورود به فاز رشد انفجاری است. با یک بازار گاوی قدرتمند، همچنان میل شدیدی به شکستن رکوردها وجود دارد، با این حال، سؤالی که برای من پیش آمده این است که این رالی صعودی در چه نقطه‌ای ناپایدار می‌شود.

قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید اما تحلیل‌گران درباره اصلاح هشدار می‌دهند
شکست کانال صعودی توسط قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

هنگامی که بیت کوین با حرکتی طوفانی به آستانه ۱۷ هزار دلار رسید، بحث‌های زیادی در مورد حرکات بعدی بیت کوین میان فعالان بازار در گرفت. بسیاری بر سر این دوراهی هستند که آیا قیمت بیت کوین در حوالی اوج تاریخی سال ۲۰۱۷ متوقف می‌شود یا آنکه با شکستن تمامی‌ مقاومت‌ها به سوی ثبت سقف تاریخی تازه‌ای حرکت می‌کند.

بلوم می‌گوید:

اگر این هفته، بهای بیت کوین بتواند چراغ ۱۹,۰۵۰ دلار را روشن کند، پیش‌بینی می‌کنم که شاهد پولبک (عقب نشینی) قیمت تا آستانه ۱۷ هزار دلار باشیم. نباید از این نکته غافل شد که در حال حاضر، بسیاری از معامله‌گران بازار بیت کوین، تازه‌وارند و هنوز اصلاحات عمیقی را که ما پیش‌تر از سر گذراندیم، تجربه نکرده‌اند. در گذشته، بیت کوین حرکات اصلاحی سریعی انجام می‌داد، اما این بار چنین اتفاقی رخ نداده و بسیاری از موقعیت‌های خرید (لانگ) اهرمی، لیکوئید نشده‌‌اند.

در سال ۲۰۱۷، معامله‌گران خرد، رالی صعودی بیت کوین را شکل دادند و با حاکم‌شدن جو فومو (ترس جا ماندن از افزایش قیمت‌ها) بر بازار توانستند بر تنور قیمت‌ها بدمند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سناریوی متفاوتی در جریان است.

قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید اما تحلیل‌گران درباره اصلاح هشدار می‌دهند
حجم معاملات آتی بیت کوین به تفکیک صرافی‌ها. منبع: کوین تلگراف

در سال جاری، خبرهای زیادی از ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار بیت کوین منتشر شد. داده‌ها نیز نشان می‌دهد که حجم فزاینده معاملات در بازار ابزارهای مشتقه بیت کوین و اتریوم نتیجه حضور پررنگ معامله‌گران دانه‌درشت است.

بلوم در خاتمه اظهارت خود می‌گوید:

این واقعیت که فعالان بازار، تمام قوای خود را معطوف حفظ روند صعودی کرده‌اند، نشانه‌ای آشکار از ورود پول‌های جدید به بازار است. از این رو من بر این باورم که اگر هم پولبکی در کار باشد، بسیار جزئی و کم‌عمق خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا