در نبود قوانین قضایی و علیرغم تحریم های گسترده، صنعت رمزارزها در کشور کوبا به سرعت رو به پیشرفت است

در کشور کوبا کماکان قوانین قضایی و حقوقی مشخصی در ارتباط با صنعت رمزارزها تدوین و تصویب نشده است. همین موضوع باعث شده است صنعت امور مالی غیر متمرکز در این کشور رشد چشمگیری داشته باشد.

شهروندان کوبایی برای حفظ ارزش دارایی خود و مقابله با آثار سوء اقتصادی ناشی از تورم و گرانی اجناس، به سمت درگاه های معاملات رمزارز سوق پیدا کرده اند

به گزارش نبض بانک ، گزارش پایگاه های آمار و نظرسنجی در کوبا نشان می دهد، صرافی های داخلی این کشور طی ماه های گذشته نقدینگی گسترده ای را از طریق ارائه خدمات رمزارز دریافت کرده اند. پایگاه های ارائه خدمات رمزارز در کشور کوبا طی ماه های گذشته شاهد افزایش تعداد کاربران خود بوده اند. بسیاری از شهروندان کوبایی برای حفظ ارزش دارایی خود و مقابله با آثار سوء اقتصادی ناشی از تورم و گرانی اجناس، به سمت درگاه های معاملات رمزارز سوق پیدا کرده اند.

موضع دولت کوبا در ارتباط با صنعت رمزارزها

دولت کوبا موضع مشخصی در ارتباط با صنعت رمزارزها اتخاذ نکرده است. اگرچه دولت این کشور رمزارزها را به عنوان پول واقعی به رسمیت نمی شناسد اما اصراری هم برای غیر قانونی جلوه دادن صنعت رمزارزها ندارد. همین موضوع باعث شده است بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران کوبایی به سمت خرید و ذخیره سازی رمزارزها سوق پیدا کنند.

دولت کوبا بدون موضع گیری مشخص در ارتباط با فعالیت نهادهای رمزارز در نظر دارد از صنعت امور مالی غیر متمرکز برای دور زدن تحریم های آمریکا استفاده کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های رمزارز و نهادهای فعال در حیطه شبکه بلاک چین و صنعت امور مالی غیر متمرکز در کشور کوبا بدون هیچ چارچوب اجرایی و قوانین قضایی ناظر بر بازار سرمایه به فعالیت خود ادامه می دهند.

از طرف دیگر در کشور کوبا قوانین بازدارنده نیز به خوبی تعریف نشده اند. بنابراین حل اختلافات و منازعات مالی در حیطه صنعت امور مالی غیر متمرکز در کشور کوبا با چالش های بسیار جدی مواجه است.

تک نرخی کردن ارز رسمی و اصلاحات پولی، زمینه ساز رشد و توسعه تصاعدی صنعت رمزارزها در کشور کوبا شده است

بسیاری از ناظران سیاسی و اقتصاددانان اعتقاد دارند اصلاحات پولی دولت کوبا در راستای تک نرخی کردن ارز رسمی کشور، زمینه ساز رشد و توسعه تصاعدی صنعت رمزارزها شده است. تک نرخی کردن ارز رسمی کشور کوبا باعث شده است ارزش پول این کشور در برابر دلار به شدت کاهش پیدا کند.

 

بسیاری از مردم کوبا نیز برای حفظ حداقل ارزش دارایی های خود به سمت درگاه های غیر متمرکز معاملات رمزارز هجوم برده اند. کشور کوبا به دلیل تحریم های گسترده ایالات متحده آمریکا نمی تواند به درگاه های رسمی پرداخت بین المللی ماننده پی پال دسترسی داشته باشد. بسیاری از صرافی های بزرگ رمزارز نیز از ترس جریمه های سنگین مالی دولت آمریکا، خدمات خود را به شهروندان کوبایی ارائه نمی کنند.

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا