ارائه لایحه جدید پیشنهادی مرتبط با قوانین رمزارز به پارلمان کشور آرژانتین

ایگناسیو تورس، عضو مجلس نمایندگان آرژانتین لایحه جدیدی را در ارتباط با صنعت رمزارزها به پارلمان این کشور ارائه کرده است. در این لایحه، قوانین حقوقی و چارچوب قضایی مرتبط با فعالیت نهادهای رمزارز به تفصیل شرح داده شده است.

به گزارش نبض بانک ، دولت آرژانتین در نظر دارد با ایجاد یک گفتمان ملی در حیطه فناوری های نوظهور، قدرت اجرایی و نظارتی خود در زمینه رمزارزها را تثبیت کند. از طرف دیگر دولت آرژانتین مایل نیست از عصر جدید نوآوری های تکنولوژی عقب بماند، به همین دلیل قصد دارد از رمزارزها به عنوان پلی به سوی ارتقای سطوح کیفی خدمات مالی خود استفاده کند.

 

بدون صیانت قانون و وجوه قضایی متمم های حقوقی، بازار سرمایه می تواند شاهد رشد افسارگسیخته سوداگری و هنجارشکنی باشد

افراین بارازا، متخصص صنعت رمزارزها در آرژانتین اعتقاد دارد قانون و نظارت نهادهای مرکزی برای توسعه صنعت امور مالی غیر متمرکز ضروری است. بارازا در صحبت های خود به نقش قانون در پیشرفت و توسعه بازارهای رمزارز پرداخت و گفت بدون صیانت قانون و وجوه قضایی متمم های حقوقی، بازار سرمایه می تواند شاهد رشد افسارگسیخته سوداگری و هنجارشکنی باشد. بنابراین قانون برای جلوگیری از وقوع جرم ضروری است.

آلبرتو وگا دیگر متخصص بازارهای رمزارز در آرژانتین اعتقاد دارد نهادهای سیاسی و دولت این کشور تا کنون توجه و تمایل چندانی به صنعت امور مالی غیر  متمرکز نشان نداده اند. او در صحبت های خود گفت بسیاری از کشورهای جهان با ایجاد چارچوب های قانونی و موازین حقوقی در تلاش هستند صنعت نوظهور رمزازها و امور مالی غیر متمرکز را در صنایع تجاری خود نهادیه سازی کنند. این در صورتی است که کشور آرژانتین تا کنون نسبت به اقدام های ویژه حقوقی برای چارچوب بندی حوزه اجرایی رمزارزها تعلل به خرج داده است.

دولت موظف است با ایجاد گفتمان های ساختاری، زمینه را برای توسعه و پیشرفت نهادهای رمزارز و شرکت های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین فراهم کند

وگا در ادامه صحبت های خود به نابسامانی قوانین حقوقی در آرژانتین اشاره کرد و گفت دولت موظف است با ایجاد گفتمان های ساختاری، زمینه را برای توسعه و پیشرفت نهادهای رمزارز و شرکت های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین فراهم کند.

بارازا در انتها گفت در تمامی حیطه های دارایی، قوانین ویژه ای تدوین و برای اجرا و تمکین، به نهادهای ذی ربط ابلاغ می شود. بنابراین تمامی شهروندان می توانند نسبت به احقاق حقوق اساسی خود پیگیری قضایی داشته باشند. این موضوع در ارتباط با صنعت رمزارزها صادق نیست، بنابراین مثلاً بسیاری از شهروندان کماکان از مختصات دقیق صنعت امور مالی غیر متمرکز در متن قوانین قضایی بی خبر هستند. این سردرگمی و بلاتکلیفی در بازارهای رمزارز می تواند به وجهه عمومی صنعت امور مالی غیر متمرکز آسیب وارد کند.

قانون و نهادهای سنتی در ایجاد مناسبات عرفی در بازار سرمایه نقش بسزایی ایفا می کنند و نهادهای نوظهور نیز باید در بطن سنت نظام سرمایه داری به مسیر خود به سوی پیشرفت و توسعه ادامه دهند

قرار است هفته آینده لایحه پیشنهادی صنعت رمزارزها پس از تصویب در پارلمان آرژانتین، برای گرفتن حکم ابلاغ و دستور اجرایی به کابینه وزیران این کشور فرستاده شود.

منبع: کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا