نگاهی به وضعیت بازارهای کشور

بازارهای مالی کشور امروز در وضعیتی امیدوارکننده به سر می‌بردند و با وجود کاهش نرخ ارز، بازار بورس توانست رشدی قابل توجه را کسب کند که این موضوع نشان از بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد رسید

به گزارش نبض بانک ، شاخص کل هم وزن نیز امروز ۶ هزار و ۶۹۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

وضعیت امروز بازار بورس نشان می‌دهد امیدواری ها نسبت به ایجاد تعادل در اقتصاد کشور بیشتر شده است و بار دیگه شاهد آن هستیم که نقدینگی به سمت بورس حرکت می‌کند،ورود نقدینگی جدید در این روزها، مهم‌ترین عامل رشد بازار بورس است که بدون شک زمینه را برای توسعه صنعتی کشور فراهم می‌کند.

ارز و طلا

در بازار ارز اما امروز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم که این موضوع نیز می‌تواند حکایت از آرام شدن التهابات اقتصادی در کشور داشته باشد،ضمن این که کاهش انتظارات تورمی در بازار ارز موجب شده است که بازارهای دیگر نیز مانند خودرو و مسکن تا حدودی آرام شوند.

تابلوی صرافی ملی امروز خبر از افت ۲۸۰ تومانی نرخ دلار می‌داد

قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی ملی با ۲۸۰ تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. نرخ خرید این ارز نیز با ۲۸۰ تومان افت به ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان رسید.

نرخ فروش یورو نیز ۵۰۰ تومان کاهش یافت و به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت خرید این ارز نیز با ۴۰۰ تومان افت به ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

همچنین تابلوهای کانون صرافان نشان می‌داد که نرخ فروش دلار امروز بعد از ظهر در بازار آزاد به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید که این رقم نشان از کاهش ۳۰۰ تومانی این ارز در بازار آزاد دارد.

قیمت سکه امامی نیز امروز به ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسید و کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۲ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسید

کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا نشان می‌دهد که میل به سرمایه گذاری در این شاخص ها فروکش کرده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که بازار دیدگاه تورمی خود را کنار گذاشته است و اکنون با منطق بیشتر و هیجان کمتری به گردش نقدینگی اقدام می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا