موافقت اپل با پرداخت جریمه 113 میلیون دلاری برای کندکردن آیفون‌ها

اپل چندی پیش تلاش کرده بود تا با کند کردن آیفون‌های قدیمی که در بین سال‌های 2014 تا 2016 راهی بازار شده بودند، از بروز مشکل برای باتری این دستگاه‌ها جلوگیری کند. از این طریق و با کند شدن دستگاه کاربران را به خرید محصول جدید تشویق کند. حرکتی به سرعت کشف و منجر به تشکیل پرونده قضایی شد. حالا این شرکت با پرداخت جریمه 113 میلیون دلاری موافقت کرده است.

به گزارش نبض بانک ، این پرونده در اوایل سال 2020 حل و فصل شد و طی آن اپل توافق کرد تا به هر کاربری که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته 25 دلار پرداخت کند. بدین ترتیب کل هزینه برای تسویه حساب می‌تواند تا 500 میلیون دلار باشد. بسته به تعداد افرادی که نسبت به این موضوع شکایت داشته باشند این مبلغ حداقل 310 میلیون دلار خواهد بود. اما این پایان مشکلات قانونی اپل در خصوص کندکردن آیفون‌های قدیمی نیست.

موافقت اپل با پرداخت جریمه 113 میلیون دلاری

روز چهارشنبه اپل با پرداخت 113 میلیون دلار جریمه برای حل و فصل پرونده مذکور در 30 ایالت موافقت کرد. Mark Brnovich، دادستان کل آریزونا در توضیح شکواییه کاربران نوشته است که بسیاری از مصرف کنندگان به این نتیجه رسیده بودند که برای دستیابی به عملکرد بهتر باید آیفون مدل جدیدی از اپل خریداری کنند. این موضوع باعث بالاتر رفتن میزان فروش آیفون به طور بالقوه تا میلیون‌ها دستگاه در هر سال شد.

مبلغ 113 میلیون دلار توافق شده میان ایالت‌های شاکی توزیع خواهد شد. 24.6 میلیون دلار آن به کالیفرنیا خواهد رسید، 7.6 میلیون دلار به تگزاس و 5 میلیون دلار به آریزونا. سهمی که آریزونا دریافت خواهد کرد برای پرداخت هزینه وکلا و تأمین اعتبار تحقیقات آینده درخصوص حمایت از حقوق مصرف کننده اختصاص خواهد یافت. اپل همچنین موظف شده تا وبسایتی راه‌اندازی کند و به وضوح اعلام کند که آیا آپدیت iOS در میزان مصرف باتری و عملکرد دستگاه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا