چگونه به کودکان و نوجوانان خود کسب و کار یاد بدهیم؟ آموزش کسب وکار به کودکان توسط اپلیکیشن «هُپ»

این روزها بسیاری از والدین به فکر پرورش کودکان و نوجوانان خود هستند تا آنها را در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری به سطحی نزدیک کنند تا آنها بتوانند در آینده با داشتن سواد مالی و اقتصادی در جامعه رشد کنند. چیزی که در هیچ مدرسه‌ایی به کودکان و نوجوانان آموزش داده نمی‌شود.

به گزارش نبض بانک ، همچنین در این روزهای کرونایی و با درنظر گرفتن فاصله‌های اجتماعی، امکان استفاده از دوره‌ها و آموزشگاه‌های تخصصی وجود ندارد؛ آن هم اگر آموزشگاهی باشد. در این راستا، بانک‌ها اقدام به طراحی اپلیکیشن‌های مخصوص برای کودکان و نوجوانان کرده‌اند.

از جمله این اپلیکیشن‌ها می توان به اپلیکیشن «هُپ» اشاره کرد که توسط بانک ملی ایران طراحی شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. واژه «هُپ» مخفف «هوش پول ساز» است؛ این عبارت در لاتین به معنای «امید و آرزو» است و از سوی دیگر کلمه‌ای آشنا از یک بازی نوستالوژیک و قدیمی است که با هدف سرگرمی، نشاط، افزایش دقت، تمرکز و تمرین حفظ مضارب اعداد گوناگون اجرا می‌شد. در حال حاضر اپلیکیشن هپ با هدف افزایش سواد مالی کودکان و نوجوانان و بهره گیری از فضای تکنولوژی های جدید در یک بستر امن و مطمئن طراحی شده است.

اپلیکیشن «هُپ» یک اپلیکیشن آموزشی- سرگرمی، مخصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال می‌باشد. دنیایی سرشار از انیمیشن‌ها، کلیپ‌های موزیکال، کارتون‌های آموزشی، بازی‌های آموزشی، داستان‌های صوتی و تصویری و آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی.

این اپلیکیشن با ایجاد یک فضای شاد و سرگرم کننده در کنار مباحث آموزشی مانند مدرسه اقتصادی، مدرسه هوش مصنوعی، مدرسه کارآفرینی، مدرسه حقوقی، مدرسه همیار پلیس، بازی، فیلم و کارتون، قصه و آهنگ و… توانسته است مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

در بخش «بازی» این اپلیکیشن، کاربران علاوه بر تفریح و سرگرمی، با فضای کسب و کار و مفاهیم اقتصادی آشنا می‌شوند و در بخش «فیلم و کارتون» در کنار نمایش کارتون‌های روز دنیا، کودکان و نوجوانان می‌توانند با انیمیشن‌های جذاب، مفاهیم اقتصادی و مالی را آموزش ببینند.

«مدرسه اقتصادی» یکی از بخش‌های این اپلیکیشن است که اطلاعات بانکی و اقتصادی را در قالب ویدئوهای جذاب و دیدنی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. «مدرسه هوش مصنوعی» با در اختیار گذاشتن ویدئوهای آموزشی در خصوص ساخت ربات، خلاقیت نوجوانان را در زمینه‌های رباتیک افزایش داده و کاربر پس از شرکت در آزمون‌های مجازی و کسب نمره قبولی می‌تواند در کلاس‌های حضوری آموزش ساخت ربات نیز شرکت کند.

«مدرسه کارآفرینی» بر محور آموزش و توانمندسازی کارآفرینان نوجوان در محورهای توسعه مهارت‌های فردی، سازمانی، بازرگانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و در قالب فیلم، موشن گرافی، اینفوگرافی و متون آموزشی است.
از دیگر بخش‌های این اپلیکیشن می توان به «مدرسه مشاوره و هدایت تحصیلی»، «مدرسه کسب و کار»، «مدرسه همیار پلیس»، «داستان‌های صوتی و آهنگ» و «بله» اشاره کرد.

اپلیکیشن هپ از طریق لندینگ پیج هپ در سایت بانک ملی ایران به آدرس https://bmi.ir/landing/hope و سایت کانون جوانه‌ها به آدرس bmi.ir/kids قابل دانلود و نصب می‌باشد. همچنین اپلیکیشن کانون جوانه‌های بانک ملی ایران با عنوان «هپ»، در کافه بازار و مایکت، بارگذاری شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر سایت کانون جوانه ها می توانید به کانال کانون جوانه ها در بله به آدرس kidsbankmelli@ نیز مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا