راه رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار هموار است

با شکسته شدن مقاومت‌ها راه رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار هموار است

به گزارش نبض بانک ، جهش دیروز بیت کوین به بالای ۱۸,۰۰۰ دلار باعث شد تا فاصله قیمت فعلی و اوج تاریخی پادشاه ارزهای دیجیتال به کمتر از ۱,۲۵۰ دلار برسد. با این صعود، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که راه برای ثبت رکورد تاریخی جدید باز شده است.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین با ثبت رکورد ۱۸,۷۵۰ دلار، سقف پیشین سال ۲۰۲۰ را شکست. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران بازار منتظر اصلاح قیمت هستند.

داده‌های کوین ۳۶۰، تریدینگ ویو و بخش بازارهای کوین تلگراف نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین دیروز با عبور از محدوده ۱۸,۰۰۰ دلار، اوج پیشین ۱۸,۴۲۰ دلاری خود را هم شکست و توانست تا محدوده ۱۸,۷۰۰ دلار پیش رود. در حال حاضر نیز هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۸,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و فاصله‌ای حدود ۱,۵۰۰ دلار با اوج قیمت تاریخی خود دارد. این اوج تاریخی دسامبر ۲۰۱۷ ثبت شده بود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

جهش اخیر بیت کوین باعث شد تا آلت کوین‌ها هم به سطوحی برسند که سال‌ها دست نخورده باقی مانده بود. تام لی (Tom Lee)، از بنیان‌گذاران شرکت فانداسترت (Fundstrat)، در مصاحبه اخیر خود ضمن بیان این مسئله که بازار پیش‌تر هیچ وقت به این اندازه صعودی نبوده است گفت:

امسال هاوینگ رخ داد که از لحاظ تاریخی برای قیمت اتفاقی مثبت است. تاریخ بیت کوین نشان داده است که سال بعد از هر هاوینگ، اهمیتی بسیار بیشتر دارد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

بیت کوین سال گذشته (۲۰۱۹) بهترین عملکرد را میان دارایی‌ها داشت. امسال هم عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد و تمام سرپناه‌های امن دارایی و دارایی‌های کلاسیک را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد. فکر می‌کنم سال ۲۰۲۱، سال آتش‌بازی بیت کوین باشد. از همین رو، اگر مردم بخواهند بدانند که چه اتفاقی می‌افتد، باید بگویم که بهترین اتفاقات هنوز رخ نداده‌اند.

داده‌های اسکیو (Skew) نشان می‌دهد که بیت کوین با اختلاف، عملکردی بهتر از دارایی‌های کلان اقتصادی دیگر داشته است. تا به اینجا سال ۲۰۲۰، نرخ بازگشت سرمایه بیت کوین ۱۶۰ درصد بوده است. این در حالی است که این نرخ برای طلا ۲۲ درصد و S&P500 کمی کمتر از ۱۰.۹ درصد است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا