تامین 800 هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور/ برخورد شدید با فروشندگان اجباری کالا با روغن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخایر خوب استراتژیک مواد اولیه مورد نیاز روغن گفت: 700 تا 800 هزار تن مواد اولیه تولید روغن در کشور موجود یا در حال حمل به کشور و یا ترخیص از گمرکات است.

تامین 800 هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور/ برخورد شدید با فروشندگان اجباری کالا با روغن

به گزارش نبض بانک ، و در پاسخ به سوالی در مورد تنظیم بازار روغن؛ گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک روغن خام مورد نیاز  کشور بسیار خوب است و مشکلی برای تامین روغن مورد نیاز کشور وجود ندارد.

* توزیع روغن مصرفی خانوار از طریق فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور، افزود: مسائل و  مشکلاتی که در مورد  تامین روغن مورد نیاز بخش خانوار وجود داشت تا حدود  بسیار زیادی رفع شده است و اکنون روغن مورد نیاز خانوار به طور منظم در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

وی با بیان اینکه البته ممکن است هنوز  در برخی از مغازه های سطح شهر روغن موجود نباشد، گفت: اما با اقدامات انجام شده بزودی تامین روغن مورد نیاز مردم بصورت کامل انجام می شود.

قبادی اظهار داشت: فرآیند واردات، ترخیص، توزیع در بین کارخانجات و تولید روغن فرآیندی زمان بر است اما با توجه به اقدامات انجام شده در هفته های اخیر و  با توجه به روند ترخیص مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های تولید کننده روغن بازار روغن قطعا به زودی شرایط عادی خود را باز خواهد یافت.

 معاون وزیر صنعت بیان داشت: مسائل و مشکلات تامین روغن در بخش صنف و صنعت نیز در حال رفع شدن است و اقدامات بسیار خوبی برای تامین روغن این بخش انجام شده است و بخش قابل توجهی از مشکلات این بخش حل شده است.

* تامین حدود 800 هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور

وی گفت: حدود 700 تا 800 هزار تن مواد اولیه تولیدروغن خام در کشور موجود یا در حال ترخیص از گمرکات و  یا در حال حمل  به سمت کشور است بنابراین هیچ نگرانی بابت تامین مواد اولیه تامین روغن کشور وجود ندارد.

* برخورد شدید با فروشندگان اجباری کالا همراه با روغن 

وی در مورد فروش اجباری کالا در کنار روغن بیان داشت: این موضوع از نظر ما تخلف است و هر گزارشی که در این مورد به ما ارائه شود را  پیگیری خواهیم کرد و با آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

قبادی اظهار داشت: ویزیتورهای کارخانه ها و سایر فروشندگان و عرضه کنندگان  از فروش اجباری کالا در کنار روغن به شدت پرهیز کنند، زیرا این کار تخلف است و قطعا در صورت دریافت هر نوع گزارشی در این رابطه پیگیری های دقیقی از سوی سازمان حمایت انجام خواهد شد و به صورت قانون به این مساله رسیدگی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا