مصوبات حمایت بانکی فقط برای مشاغل «به‌شدت آسیب دیده»‌ است

دبیرخانه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا به خبرنگار فارس گفت: مصوبات حمایت بانکی فقط برای رسته‌های مشاغل به شدت آسیب دیده است.

مصوبات حمایت بانکی فقط برای مشاغل «به‌شدت آسیب دیده»‌ است

به گزارش نبض انرژی ،

 در پی ایجاد این سوال که آیا اقساط پرداختی در آذرماه شامل تمامی مشاغل و مردم می‌شود؟ پیگیری‌های این خبرنگار از دبیرخانه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان می‌دهد مصوبات حمایت بانکی فقط برای رسته‌های مشاغل به شدت آسیب دیده است. البته این مشاغل تنها شامل همان ۱۴ رسته نمی‌شود بلکه طبق مصوبه ستاد قرار شده کارگروه مجددا این رسته‌ها را بررسی کند زیرا این ۱۴ رسته برای ما‌ه‌های قبلی بوده است.

به گزارش فارس، ستاد ملی مبارزه با  کرونا امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (اعم از قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات) افـرادی که مـوعد پـرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ است، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

این ستاد در ادامه عنوان کرده بود که در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل می‌شود و به شرطی که بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، این امهال، موجب جریمه و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نخواهد شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در اطلاعیه خود خاطرنشان کرده بود که اگر سررسید چک‌های صادره اشخاص مشمول این بند، در دوره زمانی آذرماه سال ۱۳۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت شود، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره، مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده (۵) مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا