قیمت اتر برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به بالای ۵۰۰ دلار رسید

اتر به بالاترین سطح ۲.۵ سال گذشته خود رسیده است و از روند صعودی بیت کوین پیروی می‌کند. این ارز دیجیتال طی هفته گذشته، به سطوح روانشناختی مهمی در نمودار قیمت خود دست یافت.

به گزارش نبض بانک ،  در ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان)، برای اولین بار طی دو سال گذشته، اتر توانست سطح ۵۰۰ دلار را مجدداً فتح کند. در همین حال، آلت کوین‌ها نیز به‌آهستگی در حال بیدارشدن از خواب زمستانی خود هستند.

قیمت اتر برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به بالای ۵۰۰ دلار رسید
نمایی کلی از بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت اتریوم در روز جمعه از مقاومت روانی کلیدی خود عبور کرد. البته، این ارز دیجیتال پس از اصلاحی کوتاه‌مدت، دوباره رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب، به ۵۱۵ دلار دست یافته است.

با اینکه در زمان نگارش این خبر، رشد ۲۴ ساعته اتر به ۳.۶۹ درصد رسیده است، سود اتر موجب رضایت تریدرهایی شده است که به عملکرد بهتر اتر در مقایسه با بیت کوین طی سال ۲۰۲۰ اشاره دارند. تاکنون بازده اتر در سال جاری، ۳۶۰ درصد و بازده بیت کوین، ۱۴۸ درصد بوده است.

در مقایسه با قیمت پایین بیت کوین در اواسط ماه مارس، درست پس از سقوط ناشی از ویروس کرونا در کل بازارها، این ارز دیجیتال هنوز قدرتمند‌ترین عملکرد را در بازار ارزهای دیجیتال داشت. در آن زمان، قیمت اتر فقط ۱۱۷ دلار بود که در مقایسه با رشد فعلی خود، ۳۴۰ درصد افزایش قیمت را رقم می‌زند. در همین حال، قیمت بیت کوین با رسیدن به ۱۸,۶۲۲ دلار به بازدهی ۴۱۷ درصدی در مقایسه با قیمت ۳,۶۰۰ دلاری خود به‌هنگام شوک کرونا دست یافته است.

قیمت اتر برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به بالای ۵۰۰ دلار رسید
عملکرد سالانه بیت کوین در مقابل عملکرد اتر. منبع: دیجیتال استس دیتا (Digital Assets Data)

علاوه بر رسیدنِ اتر به ۵۰۰ دلار برای اولین بار پس از ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۹۷)، سایر آلت کوین‌های مهم نیز نشانه‌های بارزی از رشد مجدد نشان می‌دهند. لایت کوین یکی از این آلت کوین‌ها است که به رشدی خارق‌العاده‌ دست یافته و تنها آلت کوین مهمی است که در ماه گذشته با صعود ۶۶ درصدی خود، قدرتمندتر از بیت کوین ظاهر شده است.

پیش از این، مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر بازار، استدلال کرده بود که باید در انتظار یک فصل آلت کوین جدید باشیم و حتی می‌توان سقف ۲۰,۰۰۰ دلاری را به‌عنوان هدفی واقع‌بینانه برای اتر در نظر گرفت.

با این حال، الکس ساندرز (Alex Saunders)، مدیرعامل وب‌سایت خبری ناگتس‌نیوز (Nugget’s News)، در مصاحبه‌ای با ون د پوپ، حداکثرِ قیمت را برای شرایط فعلی اتر، ۱,۴۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد.

در همین حین، روز جمعه، بیت کوین بیشترین توجه را به خود جلب کرد و با عبور از مرز ۱۸,۰۰۰ دلار، مقاومت دیگری را در سقف پیشین ۱۸,۴۲۰ دلاری خود شکست. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین بر فراز قله ۱۸,۶۰۵ دلار ایستاده است.

پیش‌بینی رشد بیشتر این ارز دیجیتال همچنان به قوت خود باقی است و احتمال رسیدن به رکورد تاریخی بیت کوین در ۲۰,۰۰۰ دلار، تنها مقاومت بعدی این ارز دیجیتال، افزایش یافته است.

البته، بازگشت روند تا ۱۱,۶۰۰ دلار نیز هنوز محتمل است، و در این شرایط، حمایت مهم برای طرفداران بازار صعودی بیت کوین در ۱۷,۲۰۰ دلار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا