بریتیش پترولیوم: دوران افزایش سنگین تقاضای نفت در جهان به سر آمده است

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس، اعلام کرد که دوران افزایش سنگین و افسار گسیخته تقاضای نفت در بازار جهانی به سر آمده است.

در واقع این شرکت نخستین غول نفتی است که مدعی پایان یافتن روند افزایش قابل توجه تقاضای نفت در بازار جهانی است و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کردند که این اتفاق یک دهه دیگر و یا حتی بیشتر رخ خواهد داد.

بریتیش پترولیوم در گزارشی که امروز منتشر شد، مدعی است که مصرف نفت در جهان هرگز به دوران پیش از کرونا باز نخواهد گشت.

این شرکت انگلیسی بر این باور است که در بهترین سناریو تقاضای نفت در بازار جهانی برای دو دهه آینده حداکثر ثابت باقی خواهد ماند، چرا که تغییر در ساختار مصرف انرژی در حال دور کردن جهان از سوخت‌های فسیلی است.

این گزارش بریتیش پترولیوم البته بر خلاف باور بسیاری از کارشناسان و دولت‌های نفتی در جهان است.

بسیاری از رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی، وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و افراد بلند پایه صنعت نفت جهان معتقدند که تقاضای نفت در بازار جهانی و مصرف این حامل انرژی برای 10‌ها سال افزایش خواهد یافت.

آنها برای چندمین بار تاکید کردند که نفت تنها حاملی است که می‌تواند پاسخگوی تقاضای فزاینده جمعیت جهان و گسترده شدن قشر متوسط باشد.

در واقع بریتیش پترولیوم در حال به تصویر کشیدن آینده‌ای کاملا متفاوت است که در آن سلطه نفت به چالش کشیده شده و کم کم رنگ می‌بازد.

در واقع همین نگاه است که اقدامات این شرکت انگلیسی را در اجرای سیاست‌هایی در راستای همگام سازی فعالیت‌هایش با اهداف توافق پاریس توجیه می‌کند.

برنارد لومی، مدیرعامل بریتیش پترولیوم، تنها 6 ماه پس از به دست گرفتن سکان این غول نفتی در ماه آگوست گفته بود که این شرکت تولید نفتش را طی 10 سال آینده 40 درصد کاهش خواهد داد و سالانه 5 میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین مجموعه تولید نیرو از انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا