کارفرمایان با استخدام دانشگاهیان از پرداخت بیمه معاف می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: همه کارگاه های تولیدی و خدماتی دارای مجوز کسب و کار، با استخدام بیکاران دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر؛ به مدت ۲۱ ماه از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به نقل از ایرنا، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه افزود: طرح مشوق بیمه ای با هدف تحرک بخشی به بازار کار، حمایت از کارفرمایان، صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح مشوق بیمه ای در راستای اجرای بند الف تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای به کارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی به مدت ۲۱ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از مزایای این طرح، کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و در سامانه مشوق بیمه ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نیروی کار جدید باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و سن کمتر از ۳۸ سال (سن زمان خدمت به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود) و حداکثر سابقه ۳۶ ماه بیمه باشد.

وی افزود: همچنین نیروهای جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز، افزایش تعداد نیروها نسبت به لیست بیمه ۲ ماه قبل از ثبت نام کارفرما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا