نبض بانک:راهنمای خرید گوشی موبایل – آذر ۹۹

به گزارش «نبض‌بانک»؛

شاید اگر ۱۰ سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی، ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بسته به بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.

در این راهنما از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم‌عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم. توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند.

  • گوشی تا ۲ میلیون تومان
  • گوشی تا ۳ میلیون تومان
  • گوشی تا ۴ میلیون تومان
  • گوشی تا ۵ میلیون تومان
  • گوشی تا ۶ میلیون تومان
  • گوشی تا ۷ میلیون تومان
  • گوشی تا ۱۰ میلیون تومان
  • گوشی تا ۱۵ میلیون تومان
  • گوشی تا ۲۰ میلیون تومان
  • گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

اصلی‌ترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین تنها مدل‌های رجیستر شده معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت و مدل‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۹ به بعد را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند را در نظر نگرفتیم.

اگر می‌خواهید به سرعت گوشی‌های هر رده قیمت را مقایسه کنید کافی‌ست به سراغ جدول انتهای هر رده بروید. نسخه اندروید که در جدول‌ها به آن اشاره شده، نسخه زمان عرضه گوشی‌ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد. همچنین مواردی که در بخش مزایا و معایب عنوان شده، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم رده است.

تا پیش از این برای ماه‌ها بود که تعدادی گوشی موبایل در محدوده قیمت تا دو میلیون تومان و حتی تا ۳ میلیون تومان را هم داشتیم، اما با بالا رفتن قیمت‌ها دیگر موبایلی که تجربه کاربری قابل قبولی را با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان در اختیارتان بگذارد را نمی‌توان پیشنهاد داد و شاید بهتر باشد در این رده‌های قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان

در این محدوده قیمت گوشی‌هایی زیر سه ملیون تومان را هم در بازار پیدا می‌کنید اما با توجه به اینکه تجربه چندان مناسبی را در اختیارتان نمی گذارند خرید آنها را پیشنهاد نمی‌کنیم.

نوکیا ۲.۲ مدل ۳/۳۲ گیگابایت؛ ۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل تا 2 میلیون تومان

اولین بار که نگاهی به ظاهر کلی این گوشی می اندازید تصور می کنید با یک موبایل گران تر از قیمت واقعی اش روبرو هستید. نوکیا ۲.۲ یکی از ارزان ترین گوشی های بازار است که از نمایشگر تقریباً تمام صفحه بهره می برد و به سخت افزار قابل قبولی مجهز شده، با این حال بدنه پلاستیکی گوشی حس چندان اعلایی را القا نمی کند. این گوشی در دو مدل با رم و حافظه داخلی ۲/۱۶ و ۳/۳۲ گیگابایت روانه بازار می شود. مدل ۱۶ گیگابایتی در حدود ۳،۴۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد و به دلیل اختلاف قیمت کم، خرید آن پیشنهاد نمی‌شود.

نمایشگر IPS گوشی، ۵.۷۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل است که در میانه بالایی آن یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به چشم می خورد. قلب تپنده نوکیا ۲.۲ را یک چیپست مدیاتک هلیو A22 با ۴ هسته پردازشی ۲ گیگاهرتز تشکیل می دهد و به لطف درگاه میکرو اس دی می توانید تا ۴۰۰ گیگابایت حافظه جانبی به موبایل اضافه کنید. این گوشی با اندروید ۹.۰ وان روانه بازار می شود و به گفته نوکیا می‌توانید روی دریافت آپدیت های نرم افزاری تا ۲ سال و به روز رسانی‌های امنیتی تا ۳ سال حساب کنید.

خرید نوکیا ۲.۲ مدل ۲/۱۶ گیگابایت

خرید نوکیا ۲.۲ مدل ۳/۳۲ گیگابایت

نوکیا ۲.۳ (بررسی دیجیاتو) گوشی جدیدتری است که از زمان ورودش به بازار چند ماه می گذرد. این مدل نمایشگر بزرگتر ۶.۲ اینچی دارد و در کنار دوربین اصلی یک حسگر عمق سنج قرار گرفته است. علاوه بر این باتری قوی‌تر ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ولی رم کمتر (۲ گیگابایت) دارد. مدل ۲/۳۲ گیگابایتی این گوشی با قیمت حدود ۳،۷۰۰،۰۰۰ تومان (با گارانتی) به فروش می رسد و به دلیل رم کم ظرفیت‌تر ارزش کمی پایین تری نسبت به نوکیا ۲.۲ دارد. اخیرا نوکیا ۲.۴ هم معرفی شده اما هنوز روانه بازار نشده است.

خرید نوکیا ۲.۳

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

در این محدوده قیمت می‌توانید موبایلی اقتصادی با دوربین‌‌های چندگانه و گاه با حسگر اثر انگشت خریداری کنید.

شیائومی ردمی ۹ مدل ۳/۳۲ گیگابایت؛ ۴،۴۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل ردمی ۹

ردمی ۹ به چیپست میان‌رده مدیاتک هلیو G80 مجهز شده و در ترکیب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸  گیگابایتی تولید شده است. نمایشگر بزرگ گوشی ابعاد ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. ردمی ۹ از دوربین پشتی ۴ گانه با ترکیب ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک عمق سنج بهره‌مند است. این گوشی همچنین پورت USB-C، حسگر اثر انگشت و باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که وزن این گوشی ۱۹۸ گرم است و سنگین به حساب می‌آید.

مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی ۴،۹۵۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد و ارزش خریدش کمتر از مدل ۳/۳۲ گیگابایتی است. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی هم در بازار نایاب است.

خرید شیائومی ردمی ۹ مدل ۳/۳۲ گیگابایت

خرید شیائومی ردمی ۹ مدل ۴/۶۴ گیگابایت

آنر 9X لایت مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ ۴،۷۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل آنر

آنر 9X لایت یکی از گوشی‌های جدیدی است که به تازگی وارد بازار کشور شده و فعلا عرضه محدودی دارد. این گوشی به چیپست میان‌رده کرین 710F یعنی دقیقا مشابه با مدل بالاتر (آنر 9X) مجهز شده اما در عوض رم و حافظه داخلی آن کمتر است. نمایشگر، ۶.۵ اینچی و از نوع IPS است که در بالای آن یک ناچ نسبتا بزرگ به چشم می‌خورد. در پشت گوشی، حسگر اثر انگشت در کنار دوربین اصلی دو گانه تعبیه شده که شامل حسگرهای اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک حسگر عمق سنج می‌شود.

آنر 9X لایت همچنین از سرویس‌های گوگل بهره‌مند است. نیروی مورد نیاز گوشی توسط باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و البته خبری از شارژ سریع نیست. از مزایای این گوشی، حافظه داخلی پر ظرفیت است که در کمتر گوشی در این رده قیمت به چشم می‌خورد.

خرید آنر 9X لایت مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

در این رده قیمت، مدل‌های اقتصادی با چیپست‌های عمدتا قوی‌تر قابل انتخاب هستند.

موتورولا وان اکشن مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ ۵،۱۵۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل موتورولا

موتورولا وان اکشن مشابه بسیاری از میان‌رد‌ه‌های دیگر این برند یکی از بهترین‌ها در رده قیمتی خود است. این گوشی نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل از نوع IPS دارد و قلب تپنده آن چیپست اگزینوس ۹۶۰۹ است. وان اکشن تنها در یک ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده است. این گوشی میان‌رده از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد که شامل حسگرهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و یک عمق سنج است. یکی از قابلیت‌های این گوشی که موتورولا روی آن تاکید می‌کند امکان فیلم‌برداری با رزولوشن +fHD با دوربین فوق عریض است که ادعا می‌شود از پس هر شرایط نوری هم بر می‌آید. در حفره نمایشگر هم دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جای گرفته است.

وان اکشن همچنین از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی بهره می‌برد و به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ نه چندان سریع ۱۰ وات مجهز شده است. این گوشی با اندروید وان (نسخه ۱۰) روانه بازار شده و به همین دلیل تا مدت‌ها خیالتان را از بابت دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی اندروید راحت می‌کند.

خرید موتورولا وان اکشن

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

میان‌رده‌های این محدوده قیمت، توان پردازشی بیشتری نسبت به رده‌های قبلی دارند و گاه از طراحی مدرن‌تری بهره می‌برند.

آنر 9X مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۶،۲۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

این گوشی میان‌رده از نمایشگر تمام صفحه ۶.۵۹ اینچی با پنل IPS بهره می‌برد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی را ارائه می‌دهد. چیپست گوشی، کرین 710F است که در مقایسه با مدل قدیمی‌تر کرین 710 اندکی کارایی بالاتری دارد. مدلی که در ایران روانه بازار شده از ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد؛ البته در مدل‌های ۴/۶۴ و ۴/۱۲۸ گیگابایتی هم تولید شده که در کشور نایاب هستند.

آنر 9X (بررسی دیجیاتو) به دوربین اصلی سه گانه با ترکیب اصلی، فوق عریض و عمق سنج مجهز شده و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم به شکل جهنده طراحی شده است. از دیگر مشخصات باید به حسگر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بدنه با کیفیت شیشه‌ای-فلزی و عرضه با اندروید ۹.۰ اشاره کرد. از معایب این میان‌رده، شارژ نه چندان سریع ۱۰ واتی و وزن نسبتاً بالای ۱۹۶ گرمی هستند.

خرید آنر 9مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

هواوی Y9s (بررسی دیجیاتو) را می‌توان از گوشی‌های نزدیک به آنر 9X به حساب آورد. میان‌رده هواوی با وجود ابعاد مشابه، سنگین‌تر (۲۰۶ گرم) بوده و بر خلاف گوشی آنر از شبکه‌های وای فای 802.11ac پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر این حسگر اثر انگشت آن در لبه سمت راست قرار گرفته است. سایر مشخصات این دو گوشی مشابه هستند. هواوی Y9s تنها در یک مدل با رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ گیگابایتی تولید می‌شود و با قیمت حدود ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان (با گارانتی) به فروش می‌رسد و در این ماه ارزش خریدی کمتر از آنر 9X دارد.

خرید هواوی Y9s مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

شیائومی ردمی نوت 9S مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

ردمی نوت 9S‌ گوشی جدیدی است در رده قیمت مدل قدیمی‌تر ردمی نوت ۸ پرو محسوب می‌شود. این موبایل به چیپست اسنپدراگون 720G مجهز شده و از ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴ یا ۶/۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. اندازه نمایشگر،‌ ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. از مزایای ردمی نوت 9S‌ دوربین پشتی ۴ گانه و با ترکیب ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت یک دوربین عمق سنج است. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی نیروی مورد نیاز را تامین می‌کند و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌شود. شیائومی همچنین حسگر اثر انگشت را در قاب کناری گوشی تعبیه کرده است. از معایب این گوشی وزن بالا (۲۰۹ گرم) است. ردمی نوت 9S مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی با گارانتی به قیمت ۷،۱۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ اس مدل ۴/۶۴ گیگابایت

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ اس مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

ردمی نوت ۹ پرو هم شباهت‌های زیادی به 9S دارد. این گوشی در دو ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده و دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است. تفاوت مهم دیگر این گوشی در پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی (۱۸ وات در ردمی نوت 9S) است. نوت ۹ پرو مدل ۶/۶۴ گیگابایتی با قیمت ۷،۴۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۸،۴۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند و ارزش خرید هر دو ظرفیت، پایین تر از ۹ اس است. ولی اگر بخواهید بین مدل ۱۲۸ گیگابایتی این دو گوشی انتخاب کنید، ردمی نوت ۹ پرو گزینه بهتری است.

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ پرو مدل ۶/۶۴ گیگابایت

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ پرو مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید میان‌رده‌هایی قدرتمند را انتخاب کنید.

هواوی نوا 5T مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل تا 10 میلیون تومان

مهمترین ویژگی Nova 5T (بررسی دیجیاتو) بهره مندی از ۴ دوربین پشتی شامل حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است. هواوی برای این گوشی چیپست کرین ۹۸۰ را در نظر گرفته که اگرچه جدیدترین چیپست این کمپانی نیست اما همچنان در بین قدرتمندهای بازار به حساب می‌آید و به خوبی می‌تواند از پس انجام وظایف سنگین هم بر آید.

نوا 5T نمایشگر ۶.۲۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد که در گوشه سمت چپ آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. هواوی این گوشی پرچمدار را به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم مجهز کرده و یک باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی را برای آن در نظر گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که حسگر اثر انگشت، در فریم سمت راست گوشی تعبیه شده و خبری از حسگر زیر نمایشگر نیست. نوا 5T با اندروید ۹.۰ روانه بازار شده و اندروید ۱۰ را هم دریافت می‌کند.

خرید هواوی نوا 5T مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت

آنر ۲۰ (بررسی دیجیاتو) دقیقا همان نوا 5T است که ظاهر و برند متفاوتی دارد. این گوشی که در گذشته با قیمتی به صرفه‌تر از هواوی نوا 5T روانه بازار شده بود حالا کمیاب است.

خرید آنر ۲۰ مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

در این رده قیمت می‌توانید قوی‌ترین میان‌رده‌ها، گاه با پشتیبانی از 5G و نیز برخی از پرچمداران را خریداری کنید.

شیائومی می ۱۰ لایت 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۰،۸۵۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل شیائومی می ۱۰ لایت 5G

این گوشی یکی از ارزان‌ترین پیشنهاد‌ها با پشتیبانی از 5G به شمار می‌رود. می ۱۰ لایت 5G نمایشگر ۶.۵۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد که از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده گوشی چیپست میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 765G است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۶۴، ۶/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. دوربین پشتی گوشی ۴ گانه و شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته است.

شیائومی می ۱۰ لایت 5G همچنین به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال مجهز شده و ظرفیت باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. علاوه بر این از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل‌های ۶/۶۴ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی نایاب هستند.

خرید شیائومی می ۱۰ لایت 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

شیائومی پوکو اف ۲ پرو مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی پوکو اف ۲ پرو

اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار باشید که کیفیت ساخت عالی و نمایشگر با کیفیت داشته باشد و از 5G هم پشتیبانی کند پوکو اف ۲ پرو (بررسی دیجیاتو) یکی از به صرفه‌ترین گزینه‌ها است. چیپست این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. این گوشی از نظر کیفیت دوربین چند قدم عقب‌تر از دیگر رقبای پرچمدار قرار می‌گیرد و فاقد گواهینامه IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است اما در عوض قابلیت‌هایی دارد که در کمتر پرچمداری دیده می‌شود. پوکو اف ۲ پرو از پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و شارژدهی باتری عالی دارد. ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی، با گارانتی حدود ۱۷،۵۰۰،۰۰ تومان است و ارزش خرید پایین‌تری دارد. از معایب این گوشی، وزن بالا (۲۱۹ گرم) است.

خرید شیائومی پوکو اف ۲ پرو مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

خرید شیائومی پوکو اف ۲ پرو مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

آیفون SE جدید (بررسی دیجیاتو) به عنوان گوشی ارزان قیمت‌تر اپل، ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ است و ابعاد جمع‌و‌جوری دارد. ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ 2020 ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد مقاوم است.

خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. آیفون SE‌ جدید با ۳ ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی با گارانتی به قیمت حدود ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۲۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

خرید آیفون SE 2020 مدل ۶۴ گیگابایت

خرید آیفون SE 2020 مدل ۱۲۸ گیگابایت

راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان

در این رده قیمت پیشرفته‌ترین پرچمداران بازار قابل خرید هستند.

موتورولا اج پلاس مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

موتورولا اج پلاس (بررسی دیجیاتو) یکی از بهترین پرچمداران بازار است؛ البته نه با قیمت جهانی بلکه با قیمت مناسبی که در ایران عرضه شده است. نمایشگر این گوشی ۶.۷ اینچی با پنل اولد و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است که لبه‌های بسیار خمیده‌ای دارد. نمایشگر همچنین از +HDR10 و نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده موتورولا اج پلاس را چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ تشکیل می‌دهد که با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

اج پلاس دوربین پشتی سه گانه واقعی دارد یعنی خبری از حسگرهای بی مصرف عمق سنج یا ماکرو کم کیفیت نیست. ترکیب حسگرها شامل ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی در کنار دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و دوربین فوق عریض است. توان مورد نیاز گوشی توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود اما پشتیبانی از شارژ‌ سریع ۱۸ واتی کافی نیست؛‌ چون شارژ کامل در حدود ۳ ساعت زمان می‌برد.

از مزایای این گوشی باید به مجهز شدن به پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون،‌ پشتیبانی از 5G و اسپیکر استریو اشاره کرد. با این حال باید با وزن نسبتا بالای گوشی (۲۰۳ گرم) کنار بیایید. علاوه بر این خمیدگی لبه‌های نمایشگر بیش از حد زیاد است و این موضوع در برخی اپ‌ها کار با گوشی را نسبتا مشکل می‌کند.

خرید موتورولا اج پلاس مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

سری گلکسی اس ۲۰ (بررسی دیجیاتو) از پرچمداران سامسونگ هستند که البته چند ماهی از حضورشان در بازار می‌گذرد. نمایشگر این گوشی ۶.۲ اینچی داینامیک امولد است که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. چیپست، بسته به مدل، اگزینوس ۹۹۰ یا اسنپدراگون ۸۶۵ است. سامسونگ برای این گوشی ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ گیگابایتی به همراه درگاه کارت حافظه میکرو اس دی (مشترک با یکی از سیم کارت‌ها) را در نظر گرفته است.

گلکسی اس ۲۰ دوربین اصلی ۳ گانه با ترکیب ۱۲ مگاپیکسلی عریض، ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض دارد. علاوه بر این به حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر نمایشگر و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

خرید سامسونگ گلکسی اس ۲۰

گلکسی اس ۲۰ پلاس ابعاد و نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی دارد و به یک دوربین عمق سنج اضافه‌تر مجهز شده است. این گوشی ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. میزان رم و حافظه داخلی گلکسی اس ۲۰ پلاس هم ۸/۱۲۸ گیگابایت است. پرچمدار سامسونگ با گارانتی با قیمت ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ به فروش می‌رسد و اگر دنبال گوشی بزرگتر هستید می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به اس ۲۰ باشد. مدل ۵G گلکسی اس ۲۰ پلاس در حال حاضر کمیاب شده است.

خرید سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس

خرید سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس مدل 5G

گلکسی اس ۲۰ الترا (بررسی دیجیاتو) نمایشگر بزرگتر ۶.۹ اینچی دارد و ترکیب دوربین‌های آن شامل ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض در کنار ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۱۰ برابر،‌ ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و عمق سنج است. دوربین سلفی این گوشی هم ۴۰ مگاپیکسلی است در حالی که دو گوشی دیگر دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دارند. مدل الترا همچنین به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. اس ۲۰ الترا تنها با ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲/۱۲۸ گیگابایت تولید شده و با گارانتی ۲۹ میلیون تومان قیمت دار اما با ۲ میلیون تومان بیشتر می‌توانید مدل 5G این گوشی با ترکیب ۱۲/۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنید.

خرید سامسونگ گلکسی اس ۲۰ الترا

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی

سری گلکسی نوت ۲۰ جدیدترین پرچمداران سری نوت هستند. گلکسی نوت ۲۰ (بررسی دیجیاتو) نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. چیپست این گوشی مدل پرچمدار اگزینوس ۹۹۰ است که با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین، سه گانه شامل حسگرهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. گلکسی نوت ۲۰ به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و ۱۹۲ گرم وزن دارد.

از مزایای این گوشی باید به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد. دو گوشی گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ بسیار به هم نزدیک هستند. اگر وزن بهتر، ابعاد کوچکتر بدنه،‌ نمایشگر با رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز برایتان اولویت دارد، گلکسی اس ۲۰ گزینه بهتری است. ولی اگر به دنبال قلم اس‌پن هستید و حافظه داخلی ۲ برابر (۲۵۶ گیگابایتی) را ترجیح می‌دهید، گلکسی نوت ۲۰ را پیشنهاد می‌کنیم.

خرید گلکسی نوت ۲۰ مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

اگر خواهان گوشی بزرگ‌تر با دوربین پیشرفته‌تر (اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی)،‌ رم بالاتر (۸ یا ۱۲ گیگابایت) و پشتیبانی نمایشگر از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز باشید می‌توانید به سراغ گلکسی نوت ۲۰ الترا بروید. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۲۰ الترا با گارانتی ۳۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد. مدل‌های 5G نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا هم در بازار نایاب هستند.

خرید گلکسی نوت ۲۰ الترا مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

آیفون ۱۱ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل بیش از 10 میلیون تومان

اگر با قیمت ۱۰۰۰ دلاری آیفون‌های سال‌های اخیر کنار نمی‌آیید و به خرید آیفون‌های پیشرفته‌تر اصرار دارید بد نیست نیم نگاهی به آیفون ۱۱ داشته باشید. آیفون ۱۱ از بدنه‌ای فلزی-شیشه‌ای بهره‌مند است و نمایشگر ۶.۱ اینچی IPS دارد.

مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (به لطف گواهینامه استاندارد IP68)، چیپست A13 بایونیک اپل در کنار۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی دو گانه، Face ID و باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از دو سیم کارت (در برخی مدل‌ها) از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.

آیفون ۱۱ در سه ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده. مدل ۶۴ گیگابایتی ۲۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان (با گارانتی) و مدل ۲۵۶ گیگابایتی هم ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان (با گارانتی) قیمت دارند.

خرید آیفون ۱۱ مدل ۶۴ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ مدل ۱۲۸ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ مدل ۲۵۶ گیگابایت

آیفون ۱۱ پرو ابعاد جمع و جورتری دارد و نمایشگر آن ۵.۸ اینچی و از نوع امولد و با حداکثر روشنایی بالاتر است. آیفون ۱۱ پرو همچنین یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری دارد. این گوشی در یک مدل‌های با حافظه داخلی۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده که با گارانتی به ترتیب ۳۸،۵۰۰،۰۰۰ و ۳۹،۵۰۰،۰۰۰ و ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند.

خرید آیفون ۱۱ پرو مدل ۶۴ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ پرو مدل ۲۵۶ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ پرو مدل ۵۱۲ گیگابایت

آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر ترکیب دوربین، رم و حافظه داخلی مشابه آیفون ۱۱ پرو است و مهمترین تفاوت‌ش، اندازه بزرگتر و البته نمایشگر بزرگتر ۶.۵ اینچی محسوب می‌شود. مدل‌ ۶۴ گیگابایتی این گوشی به قیمت ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۴۱ میلیون تومان و مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.

خرید آیفون ۱۱ پرو مکس مدل ۶۴ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ پرو مکس مدل ۲۵۶ گیگابایت

خرید آیفون ۱۱ پرو مکس مدل ۵۱۲ گیگابایت

گوشی‌های آیفون ۱۲ (بررسی دیجیاتو) هم روانه بازار جهانی شده‌اند اما هنوز به طور عمده و با قیمت مناسب به بازار ایران یافت نمی‌شوند.

راهنمای خرید گوشی موبایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا