نگاهی به وضعیت بازارهای کشور 2 آذر

بازار بورس امروز نیز با جریانی مثبت همراه شده بود و در حال ایجاد یک روز مطلوب دیگر بود، با این وجود فشار فروش تا حدودی جلوی این وضعیت را گرفت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

شاخص کل بورس که در میانه های معاملات تا یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد نیز پیش رفته بود، با افزایش فشار فروش اندکی کاهش یافت و کار خود را با ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحد رشد به پایان رساند.

بر این اساس شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات روز شنبه یکم آذر به عدد یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۲۵ واحدی رسید.

با این وجود روند ورود و خروج نقدینگی به بازار نشان می دهد که بازار امروز پس از ایجاد شدن جریان کاهشی با خروج سرمایه همراه شد و این مساله ممکن است در معاملات فردا نیز شاخص ها را دچار حرکتی نزولی کند.

با این وجود از آنجایی که وضعیت بنیادین بازار سرمایه در شرایط تقریبا مطلوبی قرار دارد همچنان پیش بینی می شود که بازار روند صعودی خود را از دست ندهد.

در بازار ارز و طلا نیز امروز شاهد نوساناتی بودیم که تا حدودی تحلیل را برای وضعیت آینده بازار دشوار کردند، اما مساله مهم این است که بار دیگر هیجان در بازار اوج گرفته و این موضوع می تواند برای بازارهای کشور خطرناک باشد.

تابلوی صرافی ملی امروز نشان می داد که قیمت فروش دلار آمریکا در این صرافی که در معاملات صبح با ۴۳۰ تومان رشد همراه شده بود در نهایت ۱۰۰ تومان کاهش یافت و به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. قیمت خرید این ارز نیز با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان رسید و در طول روز ۳۳۰ تومان رشد را به ثبت رساند.

در این میان یورو نیز که افزایشی ۶۰۰ تومانی را تجربه می‌کرد ۱۰۰ تومان کاهش یافت و با این حساب، نرخ فروش یورو به ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت خرید یورو نیز با ۱۰۰ تومان افت به ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی در حالی به ترتیب افزایش ۳۳۰ تومانی و ۵۰۰ تومانی را به ثبت رساندند که نرخ دلار در بازار آزاد در پایان معاملات نشان دهنده کاهش بود.

نرخ های منتشر شده توسط کانون صرافان از بازار آزاد از نشان می داد که نرخ دلار در معاملات صبح ۴۰۰ تومان افزایش یافت و به ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

اما این افزایش دوام نداشت و افزایش فشار عرضه و همچنین کاهش نرخ در صرافی ملی موجب شد که نرخ دلار ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کند و برای کل روز با ۱۰۰ تومان کاهش به قیمت ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان برسد.

در بازار سکه نیز چنین موضوعی رخ داد و سکه امامی که در ابتدای معاملات ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته بود، با ۳۱۰ هزار تومان کاهش کار خود را در قیمت ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی به پایان رساند.

با این وجود قیمت طلای ۱۸ عیار با توجه به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۲۸ هزار تومانی به یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا