تصمیم اتحادیه اروپا، برای صدور ارز دیجیتال یورو چیست؟

کریستین لاگارد، رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد درباره صدور ارز دیجیتال یورو در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۱ تصمیم گیری خواهد شد. لاگارد در سخنان خود تصریح کرد اتحادیه اروپا به دنبال این نیست تا نخستین رمزارز بانک مرکزی جهان را صادر کند، بلکه فراهم سازی زیرساخت های مناسب فنی و حفاظت از امنیت سایبری شبکه های ارز دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لاگارد در ادامه صحبت های خود گفت تصمیم بر سر صدور ارز دیجیتال یورو بر اساس یک اتفاق نظر جمعی میان تمامی کشورهای عضو اتحادیه صورت خواهد گرفت.

مراقبت از اطلاعات محرمانه کاربران در بستر شبکه های غیر متمرکز در رأس اولویت های امنیتی اتحادیه اروپا برای صدور ارز دیجیتال یورو خواهد بود

مراقبت از اطلاعات محرمانه کاربران در شبکه های غیر متمرکز در رأس اولویت های امنیتی اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا گفت برای صدور ارز دیجیتال یورو تمامی مسائل امنیتی نظیر مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه های تروریستی لحاظ خواهد شد. کریتسین لاگارد در صحبت های خود به حریم خصوصی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت مراقبت از اطلاعات محرمانه کاربران در بستر شبکه های غیر متمرکز در رأس اولویت های امنیتی اتحادیه اروپا برای صدور ارز دیجیتال یورو خواهد بود.

پیش از صدور فرمان اجرایی برای ضرب سکه های دیجیتال، باید پی آمدهای کلان اقتصادی آن سنجیده شود

پیش از صدور فرمان اجرایی برای ضرب سکه های دیجیتال، باید پی آمدهای کلان اقتصادی آن سنجیده شود

خانم لاگارد با اشاره به رمزارز توقیف شده شرکت فیسبوک گفت صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی نباید تابع تصمیم گیری های عجولانه شود و بهتر است پیش از اقدام های عملی در این زمینه نسبت به پی آمدها و تاثیرات صدور ارزهای دیجیتال بر سیاست های کلان مالی و امنیت سایبری شهروندان، مطالعات و پژوهش های گسترده صورت بگیرد.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا اخیراً طی انتشار یک بیانیه رسمی از شهروندان اروپایی برای اظهار نظر درباره صدور ارز دیجیتال یورو دعوت کرده است. برآورد می شود نظرسنجی از شهروندان اروپایی و سنجش افکار عمومی نسبت به صدور ارز دیجیتال یورو تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا