دومین روز آذر حمایت خریدارن مانع ریزش بورس شد

معاملات بازار بورس امروز در حالی پایان یافت که در ابتدای کار شاهد ریزش جدی شاخص بودیم و پس از آن رفته رفته با برگشت امید به بازار وضعیت بهبود یافت.

 

به گزارش «نبض‌بانک»؛ به نقل از سکه نیوز، نوسان شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته آغاز شد و جریان ایجاد شده نشان می داد که در معاملات امروز شاهد افت خواهیم بود. با این وجود از آنجایی که حمایت های مناسبی از سهام شاخص ساز صورت گرفت، ریزش بازار دوام نداشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۷هزار و ۶۸۶ واحدی روبه رو شد و به عدد یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۴۷ واحدی رسید.

این در حالی است که شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز بیش از ۲۶ هزار واحد کاهش یافته بود و با جریان حمایتی ایجاد شده این کاهش متوقف شد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز ۸۸۸ واحد کاهش یافت و به عدد ۳۸۲ هزار و ۶۴۸ واحد رسید. در این میان

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۷.۵ میلیارد سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ملی مس، چادرملو و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته اند و نمادهای پر تراکنش امروز شامل شستا، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت، ملی مس ایران، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات امروز با ۱۶۱ واحد کاهش و به عدد ۱۶ هزار و ۴۷۹ واحد رسید.

نماد شرکت دامداری تلیسه نمونه بیشترین اثر مثبت در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای فولاد هرمزگان، صبا تأمین، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی و فولاد ارفع بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند. نمادهای پر تراکنش در فرابورس ایران نیز شامل بانک دی، برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و مجتمع صنایع لاستیک یزد بوده اند.

معاملات امروز بازار بورس به نوعی نشان دهنده توان بالای جریان نقدینگی در بازار بود و امروز حجم بالای معاملات نشان می داد که وضعیت بنیادین بازار بهبود یافته و امیدواری ها به رشد آن بیشتر شده است.

این در حالی است که در بازار امروز جریانی مثبت و قابل توجه ایجاد شد که در صورت ادامه می تواند نشان دهنده آن باشد که شاخص بورس معاملات فردا را با رشد آغاز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا