باغ ویلا‌ها و واحدهای مسکونی خالی از سکنه مشمول طرح برق امید می‌شوند؟

باغ ویلا‌ها و واحدهای مسکونی خالی از سکنه مشمول طرح برق امید نمی‌شوند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: راحت‌ترین راه برای استعلام مشترکان خانگی از دسته‌بندی مصرف خود در طرح برق امید استفاده از نرم افزار خدمات غیر حضوری برق من است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

از وزارت نیرو، “محسن بخشایی” با اعلام این خبر اظهار داشت: با اجرای طرح برق امید، پرسش‌هایی در خصوص نحوه محاسبه برق مصرفی باغ ویلا‌ها و واحدهای مسکونی خالی از سکنه با مصرف فصلی یا صفر مطرح شده، که باید گفت طرح اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان خانگی شامل واحد های مسکونی خالی از سکنه و برخی از مشترکان مانند خانه‌باغ‌ها، ویلا باغ‌ها و خانه‌های خالی نمی‌شود و چنین مشترکانی در سیستم شرکت توزیع نیروی برق شناسایی شده و مشمول طرح نمی‌شوند.

وی یادآور شد: مشترکان در این طرح به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تفکیک می‌شوند که مشترکان کم مصرف شامل تخفیف 100 درصدی برق شده و برق آنها رایگان محاسبه می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به نقش موثر رسانه‌ها در اجرای طرح برق امید اشاره کرد و گفت: اجرای طرح برق امید در راستای تحقق فرهنگ درست مصرف کردن در سطح کشور است که برای اجرای موفق این طرح در گام اول نیازمند همراهی و مشارکت رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و در گام بعدی همکاری مردم هستیم.

بخشایی همچنین تصریح کرد: برای اطلاع رسانی تمامی مشترکان از جزئیات طرح برق امید توسط شرکت توزیع نیروی برق استان پیامک‌هایی به تمامی مشترکان خانگی ارسال شده که مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دسته‌بندی خود در طرح برق امید از لینک‌های موجود در پیامک استفاده کنند.

وی به راهکارهای مدیریت مصرف برق اشاره داشت و افزود: استفاده از نور طبیعی در طول روز، مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج بار، جایگزینی لوازم برقی کم مصرف با راندمان بالا بجای وسایل برقی پر مصرف و قدیمی و استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED و SMD از جمله راهکارهای ساده کاهش مصرف برق است که مشترک می‌تواند با انجام راهکارهای ساده نظیر موارد ذکر شده از دسته خوش مصرف به دسته کم مصرف وارد شده و مشمول تخفیف 100 درصدی بهای برق شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: مشترکان پر مصرف نیز نیاز است ظرف مدت 6 ماه نسبت به کاهش مصرف برق خود یا نصب مولد خورشیدی اقدام کنند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا