پگاترون برای تولید آیفون در هند با سرمایه‌ اولیه ۱۵۰ میلیون دلار آماده می‌شود

به گزارش «نبض‌بانک»؛

با ادامه پیدا کردن تنش‌های تجاری ایالات متحده و چین، تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده قصد دارند خطوط تولید خود را از چین به کشورهایی از جمله مکزیک، ویتنام، برزیل، هند و تایوان منتقل کنند. در این میان هند با جمعیت زیاد و نیروی کار ارزان، یکی از مقاصدی است که نظر تولیدکنندگان را جلب کرده و تعدادی از شرکای تجاری و تأمین‌کننده‌های اپل، مانند فاکسکان و ویسترون، ‌بخشی از خطوط تولید آیفون‌ را به خاک این کشور منتقل کرده‌اند. بر اساس جدیدترین اخبار، بخشی از خطوط تولید شرکت چینی پگاترون (Pegatron – سومین تأمین‌کننده‌ی بزرگ اپل) نیز به هند منتقل خواهد شد. بر اساس اخبار منتشرشده، هیئت مدیره‌ی شرکت پگاترون با انتقال تأسیسات تولید به هند با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۱۵۰ میلیون دلار، موافقت کرده است. این خطوط تولید می‌تواند برای تولید آیفون در اواخر سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت پگاترون تا پیش ‌از این، در بازار بزرگ و نوظهور هند فروشگاه و کارخانه‌ راه‌اندازی نکرده و فقط یک شرکت تابعه به‌عنوان مقدمه شروع فعالیت ثبت کرده است. اکنون به ‌نظر می‌رسد این شرکت در حال تأمین بودجه برای راه‌اندازی کارخانه‌ی تولیدی جدید در این کشور است.

در مصاحبه‌ی یکی از مدیران ناشناس پگاترون با وب‌سایت هندی The Economic Times، ادعا می‌شود هیئت مدیره پگاترون برای ساخت تأسیسات در هند، سرمایه اولیه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار تصویب کرده است. به گفته‌ی مدیر یادشده، این سرمایه‌گذاری می‌توانست خیلی زودتر انجام شود؛ اما همه‌گیری ویروس کرونا، ساخت کارخانه و جذب نیروی کار را با تأخیر و مشکلات زیادی مواجه کرده است. انتظار می‌رود تولید محصولات جدید در این تأسیسات، از اوایل نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود پگاترون سرمایه‌گذاری‌ بیشتری طی دو سال آینده در هند انجام دهد.

در حال‌ حاضر پگاترون فعالیت‌های تجاری خود را در هند آغاز و حساب‌داران قانونی را منصوب کرده است؛  همچنین بازپرداخت‌های مالی خود را به سمت اشتراک اولیه سهام در ماه سپتامبر (شهریور) سال آینده منتقل می‌کند. این شرکت قبلا همراه ‌با وسترون و فاکسکان برای مشارکت در طرح تشویقی موسوم به «میلیارد دلاری» مرتبط با تولید در هند ثبت ‌نام کرده است. مفاد این طرح مبنی بر این است که مزایایی برای تولید تلفن ‌هوشمند در خاک هند فراهم ‌شود؛ اما پگاترون تنها شرکتی بود که هنوز خطوط تولیدی خود را به هند منتقل نکرده بود.

خطوط تولید پگاترون

پگاترون به‌عنوان یکی از شرکای اصلی اپل، احتمالا با ایجاد امکانات در هند به‌ دنبال جلب رضایت کوپرتینویی‌ها برای تولید آیفون‌ است. این گزارش در حالی به دست می‌آید که پگاترون با اپل در مسائل نقض حقوق کارگری به مشکل خورده است. جایی که پگاترون دانش‌جویان را به‌عنوان کارگران عادی طبقه‌بندی و آن‌ها را برخلاف قوانین اپل وادار به اضافه‌کاری می‌کرد. گفته می‌شود اپل تا زمانی ‌که پگاترون رویکردش را اصلاح نکند، از تجارت جدید با آن خودداری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا