پیش‌بینی نتایج لیگ‌های اروپا توسط یک ابررایانه: میلان بعد از یک دهه قهرمان می‌شود

به گزارش «نبض‌بانک»؛

ابررایانه‌ها کاربردهای مختلفی در زندگی ما دارند که یکی از آن‌ها مربوط به ورزش است. حالا به تازگی یک ابررایانه نتایج مسابقات فوتبال لیگ‌های مختلف شامل لیگ قهرمانان اروپا را پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی این ابررایانه، «منچستر سیتی» در این فصل مسابقات فوتبال بریتانیا موفق به شکست «لیورپول» می‌شود. تیم «پپ گواردیولا» هم اکنون با یک بازی کمتر نسبت به لیورپول در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد.

طبق اعلام FiveThirtyEight، منچستر سیتی ۳۵ درصد شانس قهرمانی فصل کنونی را دارد و در رتبه دوم قرار گرفته است. در رتبه اول لیورپول با ۳۹ درصد شانس قرار دارد و چلسی با ۱۰ درصد شانس در رتبه سوم است.

این جدول تقریبا بطور مرتب بروزرسانی می‌شود و با توجه به نتایج، درصدها تغییر می‌کنند. طبق پیش‌بینی این ابررایانه، تیم‌های فوتبال «وست بروم»، «فولام» و «شفیلد یونایتد» بیشترین شانس را برای سقوط به لیگ پایین‌تر دارند.

این ابررایانه تنها لیگ برتر بریتانیا را ‌پیش‌بینی نکرده و در سایت FiveThirtyEight با پیش‌بینی لیگ‌های دیگر و همچنین لیگ قهرمانان اروپا نیز روبه‌رو می‌شویم.

برای مثال در لیگ فوتبال اسپانیا، «لالیگا» این ابررایانه شانس قهرمانی «بارسلونا» را ۳۲ درصد پیش‌بینی کرده. در رتبه دوم «اتلتیکو مادرید» با شانس ۲۹ درصدی قرار گرفته و در رتبه سوم تیم «رئال مادرید» با شانس ۲۰ درصدی به چشم می‌خورد.

در لیگ فوتبال «بوندسلیگا» آلمان که رقابت سنگینی میان «بایرن مونیخ» و «دورتموند» برای رتبه اول جدول در جریان است، طبق پیش‌بینی کنونی این ابررایانه بایرن مونیخ قهرمان می‌شود.

این ابررایانه شانس قهرمانی بایرن مونیخ را ۷۵ درصد اعلام کرده که بالاتر از هر تیم دیگری در بوندسلیگا است. در رتبه بعدی دورتموند با شانس ۱۶ درصدی به چشم می‌خورد و در رتبه سوم تیم «لایپزیگ» با ۶ درصد شانس قرار دارد.

به سراغ «سری آ» ایتالیا می‌رویم. در این لیگ تیم «آث میلان» با ۲۰ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و در مقام بعدی، تیم «ساسوئولو» با اختلاف دو امتیاز به چشم می‌خورد.

با وجود چنین اختلاف کمی، این ابررایانه شانس بسیار کمی برای قهرمانی ساسوئولو درنظر گرفته است. طبق پیش‌بینی آن، تیم آث میلان ۲۷ درصد شانس قهرمانی دارد. در مقام بعدی «اینتر میلان» با ۲۳ درصد شانس قرار گرفته و در رتبه سوم، تیم «یونتوس» با شانس ۱۸ درصدی به چشم می‌خورد. شانس تیم ساسوئولو برای قهرمانی برابر ۱‍ درصد است.

در پایان نگاهی به پیش‌بینی این ابررایانه برای لیگ قهرمانان اروپا داریم. این ابررایانه علاوه بر قهرمان، راهیابی تیم‌ها به جمع ۱۶ تیم برتر و مسابقه نیمه نهایی را نیز پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی آن، بایرن مونیخ بیشترین شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. در رتبه دوم منچستر سیتی با ۱۷ درصدی شانس به چشم می‌خورد. بارسلونا، لیورپول و دورتموند به ترتیب با ۱۲، ۱۰ و ۷ درصد شانس در رتبه‌های سوم تا پنجم به چشم می‌خورند که تمام آن‌ها به احتمال بالای ۹۰ درصد به جمع ۱۶ تیم برتر راه پیدا می‌کنند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا