نرخ عرضه روغن ذخایر استراتژیک تغییر کرد

معدن و تجارت محمدرضا کلامی از اصلاح نرخ عرضه ذخایر روغن استراتژیک خبرداد و گفت:  ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه ذخایر روغن استراتژیک کشور را اصلاح کرد تا بخش خصوصی در این حوزه انگیزه های لازم را برای تامین مستقیم نهاده های مورد نیاز خود داشته باشد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس نرخ عرضه روغن آفتاب 5500 تومان،  روغن سویا و روغن پالم نیز 5100 تومان مصوب شد.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی خود باید وظیفه تامین مواد اولیه اش را انجام دهد، بیان کرد: دولتی کردن اقتصاد به صلاح کشور نیست و ما فقط در حد ذخایر استراتژیک وظیفه و تکلیف داریم.

تکلیف بانک مرکزی برای تامین ارز دانه های روغنی و کنجاله سویا

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص دیگر مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار نیز گفت: در خصوص تامین ارز دانه های روغنی و کنجاله سویا مقرر شد که بانک مرکزی تامین ارز را انجام دهد.

کلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به تکالیف نیروی انتظامی، دادستانی ها و سایر دستگاه های نظارتی به خصوص نیروهای مرزبانی و نیروهای مستقر در نقاط مواصلاتی کشور مقرر شد کسانی که در مسیر حمل و نقل نهاده‌های دامی با اختلاط شن و ماسه سعی در تقلب در تناژ این کالاها دارند و سبب ضرر به دامدار و غیرکیفی شدن محصول می شوند، بشدت مورد برخورد قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: در این راستا اتاق های تعاون، بازرگانی و تشکل های تولیدی و توزیعی مکلف شدند تا گزارش‌های خود را به دادستانی، سازمان حمایت، نیروی انتظامی و دبیرخانه تنظیم بازار منعکس کنند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در پایان گفت: در خصوص هزینه های نقل و انتقال ارز نیز مقرر شد کمیته تخصیص ارز وزارت صمت برای ریال عمان و سایر ارزها پیش بینی های لازم را انجام دهد تا کالاهای مورد نیاز بدون مشکل تامین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا