در مورد کمیسیون ویژه جهش تولیددر نبض بانک بیشتر بخوانید

در مورد کمیسیون ویژه جهش تولیددر نبض بانک بیشتر بخوانید

کمیسیون ویژه جهش تولید تشکیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۴۵ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه، با تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

جعفر قادری با بیان اینکه مجلس وظیفه مهمی برای حل معضلات اقتصادی دارد، گفت: عدم حمایت از تولید داخلی باعث وابستگی به بودجه نفتی شده و اکنون دولت در شرایطی قرار گرفته است که برای تأمین کسری بودجه خود، تولید نقدینگی می‌کند که همین امر به مشکلات اقتصادی دامن زده است.

وی متذکر شد: ۴ قانون در مجالس هشتم، نهم و دهم به تصویب رسید که عبارتند از قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون استفاده حداکثری از ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید که در جهت حمایت از تولیدات داخلی بودند و احکام و آیین‌نامه‌های آن نیز موجود است و هم اکنون نیاز به نظارت بر اجرای آن وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نه تنها خللی در کار سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس ایجاد نمی‌کند بلکه مکمل آنها است و در قانونگذاری و نظارت در حوزه حمایت از تولید ملی به آنها کمک می‌کند.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف درباره تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این کمیسیون در دوره گذشته مجلس نیز وجود داشته و خللی در کار سایر کمیسیون‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی بیان کرد: از آنجایی که امسال تحت عنوان سال جهش تولید نام گرفته، لازم است بر اجرای قوانین مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی نظارت ویژه‌ای شود. ضمن اینکه در صورت تشکیل این کمیسیون، اعضای آن در جلسات بعدی صحن انتخاب خواهند شد./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا