زیان 157 میلیارد دلاری کرونا برای شرکت‌های هواپیمایی جهان

انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی شب گذشته هشدار داد که به خاطر بحران کرونا امسال و سال آینده شرکت‌های هواپیمایی جهان مجموع ضرر 157 میلیارد دلاری را تجربه خواهند کرد.

زیان 157 میلیارد دلاری کرونا برای شرکت‌های هواپیمایی جهان

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به نقل از رویترز، انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی هشدار داد، به خاطر شکل گرفتن موج دوم شیوع کرونا و اعمال قرنطینه در بسیاری از شهرهای جهان، شرکت‌های بزرگ هواپیمایی در مجموع 157میلیارد دلار برای سال جاری و سال آینده میلادی ضرر مالی خواهند داشت.

این موسسه در ماه ژوئن این رقم را 100 میلیارد دلار برای دو سال 2020 و 2021 پیش بینی کرده بود، اما حالا می‌گوید شرکت‌های بزرگ هواپیمایی جهان فقط امسال 118.5 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد و در سال آینده نیز 38.7 میلیارد دلار متضرر خواهند شد.

این پیش بینی نشان‌دهنده چالش‌هایی است که حمل و نقل هوایی بین المللی علی رغم خبر خوش تولید واکسن کرونا به خاطر شیوع کرونا با آن روبرو شده و این چالش‌ها برای سال آینده میلادی هم ادامه خواهند داشت.

الکساندر دجونیاک، دبیرکل یاتا، در این باره گفت: تا قبل از اواخر سال 2021 تأثیر مثبت ساخت واکسن کرونا، بر اقتصاد و حمل و نقل هوایی نمود پیدا نخواهد کرد.

این موسسه پیش بینی کرده که تعداد مسافران هوایی در سراسر جهان، امسال از 4.5 میلیارد نفر در سال 2019 به 1.8 میلیارد نفر کاهش خواهد یافت، و برای سال آینده هم به 2.8 میلیارد نفر خواهد رسید.

پیش بینی این موسسه نشان می‌دهد که درآمد شرکت‌های هواپیمایی از محل جابجایی مسافر برای سال جاری نسبت به سال 2019 معادل 69 درصد سقوط کرده و به 191 میلیارد دلار خواهد رسید.

برایان پیرس، کارشناس ارشد یاتا می‌گوید: این بزرگ‌ترین شوکی است که حمل و نقل هوایی جهان در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم تجربه کرده است.

یاتا از دولت‌ها خواسته تا به جای اینکه مسافران هوایی را قرنطینه کنند، از تست‌های سریع کرونا قبل از سوار شدن مسافران به هواپیما استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا