روحانی:وزیران موظف به پیگیری دستورهای مهم رهبر انقلاب هستند

رئیس‌جمهوری گفت: همه وزرا موظف به پیگیری دستورات مهم رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با جهش تولید، کسری بودجه و مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از اقشار کم‌درآمد شده‌اند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، پنجم آذرماه) در نشست هیئت دولت با تاکید بر اینکه دولت آینده آمریکا باید اقدام‌های بزرگی را انجام دهد تا بتواند اشتباه‌های گذشته و آن همه اقدام‌هایی که چهره آمریکا را تخریب کرده است، جبران کند، گفت: امیدواریم دولت آینده آمریکا در نخستین گام‌های خود با صراحت سیاست‌های ترامپ را نسبت به ایران و همچنین اقدام‌های ضد حقوق بشری و تروریستی‌اش را محکوم و سیاست‌های نادرستی را که دولت پیشین در طول چهار سال اعمال کرده است، جبران کند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است، افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها تأکید کرده، تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدهای بین‌المللی در برابر تعهدهای بین‌المللی است. اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسئله بسیار آسان است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند، ما برمی‌گردیم و این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را به‌طور کامل تغییر دهد، سپس می‌توان مراحل بعدی را در بخش‌های مختلف ادامه داد.

روحانی با بیان اینکه برنامه‌های دولت بر این مبنا نیست که فردا چگونه خواهد بود، بلکه براساس شرایط سخت تدوین شده است، عنوان کرد: دولت برنامه ۹ ماهه‌ای را بر مبنای شرایط سخت تدوین کرده است، اما در عین حال همواره این‌چنین بوده که اگر مشکلی برای مردم در زندگی پیش آمده به‌دلیل فشارهای ناحق و غیرانسانی کاخ سفید بوده است و هر زمانی که آنها به تعهدهای بین‌المللی برگردند، آن شرایط عوض می‌شود.

وی گفت: در شرایط پیش از سال ۱۳۹۷ با تلاش مردم و همه دست‌اندرکاران در دولت و قوای دیگر می‌توان آمار و ارقام شاخص‌های اقتصادی و دستاوردها را با دوران بلندمدت تاریخ ایران مقایسه کرد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: سال ۹۴ تا ۹۶ و پیش از آغاز جنگ اقتصادی را می‌توان با شرایط اقتصادی ایران در ۴۱ سال پیش مقایسه کرد و در این سه سال در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی شاهد پیشرفت ملموس هستیم.

روحانی افزود: میانگین مقدار صادرات غیرنفتی در ۴۱ سال ۱۰ میلیارد دلار بوده در این سه سال به‌طور میانگین بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است. میانگین تورم ۴۱ سال ۱۹.۵ درصد است در این ۳ سال تورم به‌طور میانگین ۱۰.۲ دهم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نشست دستورهای مهمی را درباره جهش تولید، کسری بودجه و مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم‌درآمد صادر فرمودند که به همه وزیران و مسئولان تأکید شده که این موارد را پیگیری کنند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا